Živa solata že na prodajnih policah

Iz rastlinjaka v osrčju Prlekije bodo dnevno oskrbovali Mercatorjeve trgovine z različnimi sortami  živih solat in  zelišč.

Objavljeno
13. oktober 2015 16.05
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Ljubljana − V teh dneh se je na slovenskih trgovskih policah, natančneje v večjih trgovinah Mercatorja v ponudbi zelenjave, pojavila živa solata oziroma solata, ki raste v lončkih. Pod blagovno znamko Živa v omenjenih trgovinah ponujajo tudi sveža, še rastoča zelišča.

Oboje pridelujejo v mladem ljutomerskem Kmetijskem gospodarstvu (KMG) PanOrganic v 1,1 hektara velikem rastlinjaku na način, prijazen do narave, kjer sledijo modernim trendom in standardom pridelave (brez pesticidov, brez uporabe fitofarmacevtskih sredstev, brez ustvarjanja odpadnih voda), kar daje živi solati posebno vrednost. Njena posebnost je tudi to, da se prodaja skupaj s koreninami, ki omogočajo, da k potrošnikom pride z vsemi hranili, sveža, hrustljava in okusna. Večmilijonski projekt je zagotovil službo osmim Pomurcem in bo konkretno povišal stopnjo slovenske samopreskrbe s solato.

Kot pravi Niko Miholič iz KMG PanOrganic, bodo za zdaj oskrbovali z živo zelenjavo le Mercatorjeve trgovine, saj imajo z omenjenim trgovcem, ki je »prijazno in močno podprl« njihov projekt, dogovor o medsebojnem sodelovanju. Pričakujejo pa, da bodo sčasoma začeli dobavljati tudi drugim prodajalcem zelenjave. V trgovine največjega trgovca v Sloveniji bodo, kot pravi, na leto lahko poslali kar 3,5 milijona kosov solate in zelišč, poleg tega pa so dogovorjeni še za dnevne dobave svežih jagod, ki jih prav tako v tem času, ko sicer ni sezona zanje, gojijo v rastlinjaku.

Širitev pridelave

Ekipa mladih, 30-letnih podjetnikov iz Ljutomera je tako po uspehih z blagovnimi znamkami Česnek, Svet borovnic, Goji in Fižolček na trg lansirala še blagovno znamko Živa, ki predstavlja svež veter na področju slovenske pridelave hrane. Že za leto 2016 pa načrtujejo širitev pridelave z dvema hektaroma novih pokritih površin, saj se s prodaja širijo tudi v Avstrijo. Kot napovedujejo, se bo znamki Živa na trgovskih policah že kmalu pridružila še znamka Sveža, pod katero bodo prodajali narezano solato.

V rastlinjaku z najsodobnejšo tehnologijo (sistem pridelave NFT po načelu hidroponske tehnologije) so ustvarili neke vrste hišno zelenjavo, saj bodo 365 dni na leto pridelovali solato, zelišča, motovilec in jagode. »Gre za korak naprej od ekološke pridelave, saj tako vzgojena in pakirana zelenjava še po pobiranju živi ter ohranja vse minerale, vitamine in druge hranilne vrednosti, preden pride do potrošnika, medtem ko običajna solata v 24 urah izgubi od 60 do 65 odstotkov vseh hranilnih snovi. Sama pridelava je moderna in do narave prijazna, saj strogo izključuje uporabo pesticidov in gensko spremenjenih semen, pri pridelavi se ne proizvaja odpadnih voda (90 odstotkov vode kroži po sistemu), zato ni vpliva na pitno vodo. Nizek je tudi ogljični odtis, saj se za transport solate slovenskim trgovinam prevozi le nekaj sto kilometrov, in ne na tisoče, kot za solato iz tujine,« poudarjajo v mladem kolektivu.

Podpora največjega trgovca domačim dobaviteljem

»Solata Živa predstavlja pomembno inovacijo na področju zdrave prehrane, dosega kriterije kakovosti in cenovne dostopnosti, ima potencial rasti in je prednostno namenjena domačemu trgu. Je odsev pametne in inovativne ideje mladih slovenskih podjetnikov, ki zasleduje trende sodobne in zdrave prehrane. V Mercatorju s takšnimi domačimi dobavitelji z veseljem sodelujemo, saj na ta način vztrajno prispevamo k slovenski samopreskrbi in skrbimo za široko izbiro v dobro potrošnikov«, poudarja Katja Kek, direktorica marketinga v Mercatorju.

Sodelovanje z družbo PanOrganic je sicer, kot poudarjajo, nadaljevanje dosedanje usmerjenosti Mercatorja v podporo domačim dobaviteljem. »Mercator namreč na leto odkupi za kar pol milijarde evrov izdelkov in pridelkov slovenskih dobaviteljev. V prvi polovici letošnjega leta so količinski odkup slovenskega sadja in zelenjave povečali za osem odstotkov, medtem ko se je ta odkup v primerjavi s prvo polovico leta 2013 povečal za kar 44 odstotkov.«