Laščani podražili pivo in druge izdelke

Pivovarna Laško je zaradi precejšnjih podražitev vhodnih surovin, energije, embalaže in storitev dvignila cene svojih izdelkov za tri do pet odstotkov.

Objavljeno
01. avgust 2008 23.53
Pivovarni Laško se obeta še ena ovadba
V. E.
V. E.

Laško - Pivovarna Laško je danes zaradi precejšnjih podražitev vhodnih surovin, energije, embalaže in storitev dvignila cene svojih izdelkov za tri do pet odstotkov. Direktor marketinga Pivovarne Laško Jure Štruc je povedal, da njihov polletni poslovni rezultat verjetno ne bo dosegel rezultatov preteklih let in da bo dobiček manjši kot v istem obdobju lani. Poudarja, da Pivovarna Laško v zadnjih dveh letih ni dvigovala cen, kot so jih pivovarji na globalnem trgu. Včerajšnja podražitev je bila po oktobru 2006 in prevzemu evra leta 2007 šele druga v Pivovarni Laško. Prvo minimalno povišanje cen je bilo maja letos, čeprav so cene surovin in energije tudi letos skokovito naraščale. Kljub temu so se Laščani odločili, da bodo nadaljnji dvig cen prestavili na konec prodajne sezone, v tem obdobju pa poskušali izkoristiti notranje sinergije, da bi ublažili pritisk na ceno izdelkov za potrošnike.

 

Za ponazoritev so omenili grosistično ceno steklenice piva zlatorog med letoma 2003 in decembrom 2007, ki se je dvignila za 9,6 odstotka, kar je več kot dvakrat nižje od stopnje inflacije v istem obdobju. Cena slada je bila leta 2005 292 evrov na tono, letos pa 560 evrov na tono. Gre za 192-odstotno podražitev, od tega pa se je samo letos slad podražil za 70 odstotkov. Kot so še poudarili, se je v zadnjem letu tudi hmelj podražil za 540 odstotkov, etikete za 88, PVC materiali za 20, steklenice za osem in pločevinke za šest odstotkov. Na končno ceno proizvoda vplivajo tudi rekordno visoke cene nafte in naftnih derivatov ter preostalih energentov, ki so potrebni za proizvodnjo in distribucijo proizvodov do prodajnih mest.