Letalo na električni pogon

Družba Pipistrel ob obstoječi stavbi podjetja na ajdovskem letališču gradi lastni razvojni center za aplikativno tehnologijo. Predračunska vrednost projekta je 2,5 milijona evrov, za opremo pa 4 milijone.

Objavljeno
26. november 2007 07.00
Ivo Boscarol (Pipistrel)
Ajdovščina – Družba Pipistrel ob obstoječi stavbi podjetja na ajdovskem letališču gradi lastni razvojni center za aplikativno tehnologijo. V njem bodo združili njihovo razvojno dejavnost, ki je bila doslej precej razpršena. Urediti nameravajo inštitut za aerodinamiko, inštitut za razvoj novih tehnologij kompozitnih materialov, iz katerih so njihova letala in laboratorij za testiranje letal, v katerem naj bi izvajali tudi študijske programe.

Razvojni center bodo postopoma opremljali predvidoma dve leti. V tem času bodo v njem zaposlili približno 25 strokovnjakov z univerzitetno ali višjo izobrazbo. »Dejstvo je, da konkurenca ne spi. Če želimo obdržati vlogo, ki jo imamo, moramo vlagati v razvoj,« je pojasnil direktor podjetja Ivo Boscarol. Dodal je, da je v Evropi približno 80 manjših proizvajalcev letal, ni pa večjega razvojnega centra, ki bi za njih na enem mestu združeval znanja s tega področja. Dejavnost v centru bo namenjena njihovemu podjetju, pa tudi za trg oziroma druge uporabnike teh tehnologij.

Sami bodo vlagali v razvoj štirisedežnega poslovnega letala in nadgradnjo programov električnih pogonskih sistemov. Kmalu naj bi predstavili popolnoma električno letalo taurus, Boscarol je namreč prepričan, da bo električni pogon v letalstvu v prihodnje postal standard. Zasedaj ni letalskih standardov za gradnjo ali uporabo električnih letal, niti jih nobene letalske oblasti ne predvidevajo. »V prihodnje se bomo zato najverjetneje morali boriti z birokratskimi mlini, da bomo ta letala lahko tržili,« je povedal Boscarol.

Podjetje sodeluje tudi z univerzo v Novi Gorici pri razvoju nanosa organskih sončnih celic na površine nepravilnih oblik. V prihodnjem študijskem letu bodo v njihovem centru en semester gostovali študentje DI Schoola ekonomske fakultete iz Ljubljane ter podiplomski študentje univerze iz Nove Gorice. Dogovarja se tudi z univerzo iz Stuttgarta – za sodelovanje pri razvoju letala na vodikove gorivne celice – in z letalskim inštitutom iz Indije za razvoj brezpilotnih letal za civilne namene.

Objekt na 2400 kvadratnih metrih je energetsko popolnoma samozadosten in grajen tako, da toplotnih izgub skoraj ni. Pod objektom so vertikalne geosonde, ki odvisno od potrebe ohlajajo ali ogrevajo vodo in s tem prostor. Imel bo lastno kogeneracijsko elektrarno, ki bo hkrati proizvajala elektriko in toploto. Pod celotno površino objekta je 5000 kubičnih metrov velik toplotni bazen, ki bo proizvedeno toploto shranjeval, kadar je ne bodo potrebovali. Na strehi je nameščena sto kilovatna sončna elektrarna. Podjetje se bo registriralo kot prodajalec električne energije in predvidoma do konca leta začelo s prodajo.

Predračunska vrednost objekta znaša 2,5 milijona evrov.

Več o tem preberite v ponedeljkovem tiskanem Delu