Letalske družbe služijo s prodajo udobnih sedežev

Letalske prevozne družbe zadnja leta iščejo nove načine za povečevanje zaslužkov, s katerimi nemalokrat povzročajo nejevoljo pri potnikih: zaračunavanje dodatnih pristojbin za prtljago, izbrane sedeže, prednostno vkrcanje, prigrizke, zavarovanja odpovedi in podobno.

Objavljeno
07. marec 2011 20.39
Jerneja Grmadnik, delo.si
Jerneja Grmadnik, delo.si
New York - Storitve - nekatere so bile prej večinoma že vključene v ceno letalske karte - so ameriški letalski prevozniki začeli množično zaračunavati v letu 2008, kar jim je po izračunih lani prineslo okoli 22 milijard dolarjev prihodka, poroča The Wall Street Journal.

Večji ameriški prevozniki so že ugotovili, da so potniki pripravljeni seči v žep za boljše sedeže. Tako je letalska družba Delta Air Lines napovedala, da bo na mednarodnih letih za 80 do 160 dodatnih zelencev ponujala do štiri centimetre več prostora za noge in še en krat boljši vpogib naslonjala. Ponudbo udobnejših sedežev za doplačilo so uvedli tudi na letalih United Airlinesa, za paket letne uporabe boljših sedežev pa zaračunavajo 425 dolarjev. Scott Kirby, direktor US Airways Groupa, kjer so ubrali podobno strategijo, ocenjuje, da ima takšna storitev velik potencial: ob optimalni prodaji bi lahko prinesla od 200 do 300 milijonov dolarjev letnega prihodka (ta zdaj v njihovi družbi znaša 40 milijonov).

Ne samo boljši sedeži, tudi boljša hrana

Ameriške letalske družbe, ki jih zadnja leta skrbijo visoke cene nafte, nove vire zaslužka iščejo tudi v prodaji aktualnih filmov (Jetblue Airways) in ponudbi interneta Wi-Fi (Delta), večina letalskih družb prodaja prigrizke in dodatno zaračunava prevoz otrok in živali ter omogoča pomoč pri rezervaciji kart in zamenjavi itinerarijev.

Raphael Bejar, direktor družbe Airsavings s sedežem v Parizu, ki ustvarja prodajne proizvode in storitve za letalske družbe, pravi, da je panoga "na koncu ceste". Zdaj se letalske družbe usmerjajo v takšne storitve, ki potnikom omogočajo, da potovanje čim bolj prilagodijo svojim potrebam in željam.

Kot kaže, se bodo potniki lahko tako na nekaterih ameriških letalih razveselili tudi izboljšane kulinarične ponudbe. To pa bi glede na cene obrokov (med 6 in 12 dolarji) prineslo bolj gurmanske užitke potnikom kot poslovne dobičke letalskim podjetjem, ocenjujejo pri Wall Street Journalu.

Kljub temu so na Delti razglasili, da bodo pomladi na letih med New Yorkom in Los Angelesom pričeli servirati izboljšane jedilnike, medtem ko pri Unitedu na notranjih letih že ponujajo dve različni vrsti šampanjca k brunchu, za ceno slabih 25 dolarjev, ki ju je mogoče naročiti vnaprej. Podoben obrok so uvedli tudi na letih iz Amerike v London in Frankfurt 

...

Za malico s šampanjcem je treba odšteti med okoli 17 in 19 dolarjev.