Maersk od Luke zahteva odškodnino

Zaradi bele stavke žerjavistov je bila kontejnerska ladja Maersk Kyrenia v koprskem pristanišču 
23 ur več, kot je bilo predvideno. Uprava ne razume, zakaj je potrebno takšno zaostrovanje.

Objavljeno
16. februar 2011 12.45
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Danes se bodo predstavniki Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper sestali s člani uprave podjetja, da bi ugotovili, kaj je mogoče storiti za preprečitev napovedane stavke, predvsem pa za končanje tako imenovane bele stavke, ki jo v pristaniškem podjetju izvajajo že dva tedna. Ta pa ima že nekaj zelo neprijetnih posledic. Eden najpomembnejših svetovnih ladjarjev Maersk je v preteklih dneh Luki Koper izstavil odškodninsko zahtevo v višini 250.000 evrov zaradi nenavadne zamude njihove 300 metrov dolge kontejnerske ladje Maersk Kyrenia. V koprskem pristanišču je bila 23 ur več, kot je normalno oziroma predvideno.

V upravi so prepričani, da je zamuda ladje posledica počasnejšega dela operative. Ugotovili so, da so v preteklosti žerjavisti pretovorili po 20 kontejnerjev na uro, v zadnjih dveh tednih pa se je povprečje znižalo na 12 do 14 kontejnerjev na uro. Po neuradnih podatkih je uprava kar 18 delavcem poslala opomine pred prekinitvijo pogodbe o zaposlitvi. Po teh opominih se je produktivnost dela nekoliko zvišala, a še vedno ne dosega prejšnje ravni. V upravi so prepričani, da takšno vedenje zaposlenih povzroča neprecenljivo škodo pristanišču, saj Luko Koper postopoma izenačuje s tržaškim pristaniščem, ki je med ladjarji na slabem glasu prav zaradi pogostih stavkovnih groženj in siceršnje visoke ravni sindikalnega varstva.

Sindikat žerjavistov je zagrozil s stavko zaradi katastrofalnega stanja na področju varnosti delavcev in premoženja, zaradi povečanja števila nesreč, slabo organiziranega delovnega procesa kljub precejšnjemu povečanju tovora. Trdijo, da mehanizacije ne vzdržujejo, da jim grozijo z zaposlovanjem zunanjih pogodbenih delavcev in da zahtevajo nove in nove rekorde. Lastnik (država) od uprave zahteva povečevanje profitov, in to predvsem na račun zaposlenih, trdi Mladen Jovičić, ki vodi pristaniške žerjaviste.

Uprava očitke zavrača, saj so lani dosegli za 33 odstotkov več pretovorjenih kontejnerjev, dodaja, da so na kontejnerskem terminalu zaposlovali delavce iz drugih profitnih centrov, odločili so se za nakupe novih transtejnerjev, manipulatorjev in terminalskih vlačilcev. Večji poudarek so namenili vzdrževanju mehanizacije, večje število nesreč pa ni posledica tehničnih napak, so ugotovili. Ker zaposlitve na terminalih niso stalne, si pomagajo z zaposlovanjem pogodbenih izvajalcev pristaniških storitev. Uprava je izrazila presenečenje nad tako ostrim odzivom sindikata žerjavistov, saj je stavka po navadi skrajni ukrep. Uprava je bila vedno pripravljena na dialog. Niti v času krize niso odpuščali delavcev ali jim zmanjševali plač. Povprečne plače v Luki Koper so krepko nad slovenskim povprečjem in lani so kljub izgubi izplačali 13. plačo. (Povprečna bruto plača je lani v Luki znašala 2500 evrov, plača upravljavcev dvigal pa 2482 evrov.)