Avtomobilski grozd stavi na Rusijo in Japonsko

Konferenca o internacionalizaciji: proizvajalci avtodelov povečujejo izvoz. Na indijski trg lahko pomaga EU.

Objavljeno
21. september 2012 13.01
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljubljana – Naši izvozniki imajo še veliko poslovnih priložnosti zlasti na hitrorazvijajočih se trgih, kot so Rusija, Indija in Brazilija, pa tudi na trgih, na katere več izvažamo, kot so nemška govorna območja ter srednja in Jugovzhodna Evropa. In o teh trgih je bil govor na včerajšnji zelo dobro obiskani konferenci o internacionalizaciji, ki jo je pripravila GZS.

Za naše proizvajalce avtomobilskih delov je še vedno največji trg nemški, saj na njem prodajo kar 40 odstotkov svoje proizvodnje in letošnji izvoz na ta trg bo predvidoma dva do tri odstotke večji od lanskega, pravi direktor slovenskega avtomobilskega grozda Dušan Bušen. Zadnje čase so naši dobavitelji avtomobilski industriji, ki sicer uresničijo približno tri milijarde evrov izvoza na leto, okrepili navzočnost tudi na ruskem trgu. Na njem naš avtomobilski grozd deluje na strateški ravni, ko prek projekta Unido zagotavlja dolgoročno prisotnost slovenske avtomobilske industrije in operativno, s ponujanjem podpore slovenskim sistemskim dobaviteljem ter malim in srednjim podjetjem pri vstopu na ruski trg.

Rezultati so zelo spodbudni, saj je, denimo, leta 2009 deset podjetij v slovenskem avtomobilskem grozdu z Rusijo uresničilo 24 milijonov evrov prometa, lani pa 21 družb 110 milijonov evrov.

Drug pomemben trg, na katerem poskušajo slovenski dobavitelji pridobiti avtomobilski industriji več dolgoročnejših poslov, pa je japonski. Maja letos so se na sejmu Automotive Engineering Expo skupaj predstavili japonski avtomobilski industriji, iz Jokohame so se vrnili optimistični, tega sejma se bodo udeležili tudi prihodnje leto, kmalu se bodo udeležili investicijske konference, ki jo bo Japti organiziral skupaj z japonsko gospodarsko zbornico v Düsseldorfu, leta 2014 pa bo v Sloveniji evropska nabavna konferenca japonskih proizvajalcev avtomobilov.

Je pa za naše dobavitelje avtomobilski industriji in tudi za druga podjetja zelo zanimiva tudi Indija. Ta bo po napovedih analitikov že leta 2025 država z največ avtomobili in prebivalcev. Robotina je eno naših za zdaj maloštevilnih podjetij, ki je s svojimi sistemi za upravljanje in nadzor delovanja sončnih elektrarn zelo uspešno na indijskem trgu.

Ker pa gre za trg z velikanskimi poslovnimi priložnostmi, je EU v New Delhiju odprla Evropski poslovni in tehnološki center (EBTC), ki ima enote tudi v Mumbaju, Bangalorju in Kalkuti in je lahko v pomoč tudi našim podjetjem. Center se ukvarja s promocijo evropskih čistih tehnologij in je stičišče evropskih podjetij in znanstvenoraziskovalnih ustanov, ki lahko Indijcem ponudijo znanje, proizvode in storitve pri pridobivanju energije, varstvu okolja, biotehnologiji in transportu. V EBTC lahko podjetja v omejenem obsegu brezplačno dobijo tržne analize (sektorske in nišne), individualna svetovanja, bazo EU čistih tehnologij, bazo indijskih projektov, pisarniško infrastrukturo in pomoč pri organiziranju sektorskih gospodarskih delegacij, je med drugim pojasnil na včerajšnji konferenci na GZS direktor tega centra Poul V. Jensen.