Evropska letala skupaj z Adrijinimi z izgubo

Prevozniki po svetu s 3,2 milijarde evrov dobička, evropski letalski prevozniki pa bodo po napovedih pridelali izgubo.

Objavljeno
02. oktober 2012 23.54
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana - Evropski letalski prevozniki bodo po napovedih mednarodnega združenja letalskih prevoznikov IATA letos skupaj pridelali za 930 milijonov evrov izgube. V vseh drugih delih sveta bodo prevozniki ustvarili dobiček. Skupaj naj bi ga bilo za 3,2 milijarde evrov ali za 850 milijonov več kot so v IATA napovedovali junija. V prvi napovedi za leto 2013 je IATA napovedala 5,8 milijarde evrov dobička.

Evropske prevoznike še naprej zavirajo visoke takse, neučinkovito vodenje prometa in prereguliranost dejavnosti. Generalni in izvršni direktor IATA Tony Tyler opozarja, da se letalska industrija neprestano prilagaja: pred šestimi leti bi si težko predstavljali dobičkonosno poslovanje ob tako dragem gorivu, kot je sedaj.

Julija je bilo za sod nafte brent treba odšteti 70 evrov, avgusta že skoraj 90 evrov. Letalsko gorivo pa se je v teh treh mesecih od junijske napovedi podražilo za slab evro na 99 evrov za sod in račun svetovne letalske industrije za gorivo povečalo za milijardo dolarjev na dobrih 160 milijard evrov.

Slovenska Adria Airways planira ob približno 145 milijonih evrov operativnih prihodkov prvo leto po državno-bančni dokapitalizaciji zaključiti z osmimi milijoni izgube. Tekoče poslovanje AA je boljše tako od lanskega kot od planiranega. V osemmesečju so po navedbah direktorja Adriinega korporativnega komuniciranja Alena Mlekuža na poslovanje najbolj negativno vplivali stroški za goriva (ki so bili višji za skoraj za tri milijone evrov) ter tečajne razlike, saj je krepitev dolarja že do sedaj za milijon evrov dodatno obremenila poslovanje.

V skladu z lanskim planom prestrukturiranja bi AA morala septembra pri NLB in Unicreditu črpati 9 milijonov evrov vredno posojilo za pokrivanje negativnega obratnega kapitala v nesezonskih mesecih. V AA ob izpolnjevanju pogojev za črpanje tega posojila ne vidijo razloga, da ga banki ne bi nakazali. V nasprotnem primeru bi se plačilni rok obveznosti AA precej podaljšal, kar pa je v letalski industriji po razlagi Alena Mlekuža nesprejemljivo.

Adriini prihodki so se zmanjšali manj kot stroški, ukinjanje neprofitabilnih linij pa je zaustavilo odtekanje denarja. Ena takih je očitno tudi londonska - po ukinitvi linije v lanskem zimskem voznem redu in prestavitvi na cenejši Stansted v poletnem voznem redu, Londona tudi v novem zimskem voznem redu, ki začne veljati 28. oktobra, ni. Iz Ljubljane bo AA pozimi na rednih linijah letela v Amsterdam, Beograd, Bruselj, Kobenhaven, Frankfurt, Istanbul, Moskvo, München, Podgorico, Prištino, Sarajevo, Skopje, Tirano, Dunaj in Zürich, iz Prištine pa v Frankfurt, München in Verono.