Hrvati zaupajo slovenskim izdelkom

Hrvaški potrošniki imajo pozitivno stališče do slovenskih izdelkov, je pokazala raziskava, ki sta jo med 1000 hrvaškimi državljani izvedla časnik Ja trgovac in agencija Hendal.

Objavljeno
15. marec 2011 17.01
Posodobljeno
15. marec 2011 17.01
Ka. K., delo.si
Ka. K., delo.si
Zagreb - Dve tretjini hrvaških potrošnikov ima pozitivno stališče do slovenskega blaga, negativno pa ga ocenjuje 3,6 odstotka vprašanih. Na vprašanje, ali kupujejo slovenske izdelke, je nekaj manj kot 40 odstotkov anketirancev odgovorilo pritrdilno. Občasno jih kupuje 57 odstotkov vprašanih, medtem ko jih redno kupuje 3,1 odstotka.

"Raziskava med hrvaški potrošniki je pokazala, da niti napeti politični odnosi med Slovenijo in Hrvaško niso škodili podobi slovenskih izdelkov na Hrvaškem," je za STA dejal glavni urednik časnika in spletnega portala Ja trgovac Maroje Sabljić.

Nekaj manj kot tri četrtine anketirancev je ocenilo, da je kakovost hrvaških in slovenskih izdelkov enaka, medtem ko se zdi 14 odstotkom vprašanih slovensko blago bolj kakovostno kot hrvaško. Za 11,6 odstotka državljanov so hrvaški izdelki boljši kot slovenski.

"Če pogledamo v nasprotni smeri, je teza o dobri sprejemljivosti hrvaških izdelkov v Sloveniji še višja. Vegeta je namreč deseta blagovna znamka široke potrošnje v Slovenji, Cedevita 18., Gavrilović pa 24.," je Sabljić spomnil na podobno raziskavo, ki so jo izvedli v Sloveniji.

Čeprav se izdelki slovenskih blagovnih znamk, kot so Argeta, Barcaffe, Cockta, Fructal, Paloma, Poli, Radenska ali Laško, na hrvaškem trgu prodajajo že desetletja, pa več kot polovica vprašanih v raziskavi na Hrvaškem ni znala navesti nobene izmed slovenskih blagovnih znamk. Ostali pa so na prvem mestu omenjali Gorenje, sledijo Lesnina, Droga Kolinska, Krka in Lek.

"Posebej je še treba poudariti, da je raziskava tudi pokazala, da hrvaški potrošniki najbolj zaupajo slovenskim izdelkom, ko gre blago iz držav v regiji", je dodal Sabljić. Več kot 60 odstotkov vprašanih je namreč odgovorilo, da najbolj zaupajo ravno slovenskim izdelkom. Sledi blago iz BiH, ki mu najbolj zaupa tri odstotke vprašanih, sledita Srbija (1,7 odstotka) in Makedonija (1,6 odstotka).