Kriza izgovor za slabše varovanje pravic potrošnikov

Današnji svetovni dan potrošnikovih pravic je že drugo leto zapored posvečen finančnim storitvam in poteka pod geslom Za poštene finančne storitve. Finančna kriza je namreč eden od vzrokov za slabo varstvo potrošnikov oziroma izgovor za slabšanje varovanja pravic potrošnikov.

Objavljeno
15. marec 2011 11.42
Posodobljeno
15. marec 2011 11.42
M. Do., delo.si
M. Do., delo.si
Ljubljana - Kot poroča STA, je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani poudarila predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Breda Kutin poudarila, da varstvo potrošnikovih pravic ne sme ostati samo nacionalni problem.

"Zato nas veseli, da smo potrošniške organizacije uspešno pozvale forum vlad največjih razvitih držav in držav v razvoju G20, da izda priporočila za zagotavljanje visoke ravni varstva potrošnikov na globalni ravni,"je dodala Kutinova.

Predsednica ZPS je opozorila tudi, da zveza v okviru Evropske potrošniške organizacije dejavno sodeluje pri pripravi evropskih zakonov in ukrepov, katerih cilj je boljša zaščita interesov potrošnikov na finančnih trgih.

ZPS od Slovenije v tej luči pričakuje, da si bo prizadevala za izvajanje nove zakonodaje in da bo sprejela potrebne ukrepe. Med njimi v zvezi izpostavljajo razširitev obsega pooblastil za finančni nadzor tudi z vidika zaščite interesov potrošnikov in poslovnih praks ponudnikov. Poleg tega mora biti potrošnikom zagotovljen dostop do varnih finančnih storitev (kreditov, naložb, stanovanj), je izpostavila Kutinova.

V ZPS so prepričani, da je treba vzpostaviti še nepristransko finančno svetovanje, ki ga zdaj v Sloveniji praviloma izvajajo le ponudniki in njihovih posredniki, in poskrbeti, da bodo finančne storitve dostopne vsem potrošnikom.

V. d. direktorja direktorata za notranji trg pri ministrstvu za gospodarstvo Drago Napotnik pa je opozoril, da potrošniki odločitve za nakup sprejemajo v gospodarskem in družbenem okolju, ki se zelo hitro spreminja, pri čemer na potrošnikih leži vse večja odgovornost.

Zato je po njegovih besedah vse bolj pomembno,"da je potrošnik sposoben hitrega odzivanja, predvsem pa preudarnega odločanja, presoje cen in kvalitete izdelkov na trgu ter seveda s tem tudi upravljanja s svojim denarjem". Kot je zatrdil, je ključno, da potrošnik ne troši več, kot mu dopuščajo finančne zmožnosti, saj to zmanjšuje njegovo socialno varnost.

"Med prednostnimi nalogami, ki jih ima država na področju potrošniške politike, je poleg skrbi za izboljšanje pravne ureditve in s tem pravnega varstva še visoka raven obveščenosti, informiranja in poučenosti potrošnika pri njegovih izbirah,"je pojasnil predstavnik gospodarskega ministrstva.

Povedal je še, da se z izobraževanjem in obveščanjem preprečuje nasedanje marketinškim akcijam, posredno spodbuja konkurenco, vezano na kvalitetne izdelke, s tem pa gospodarsko rast."Zavedati se je treba, da je blaginja potrošnika osnova dobro delujočega trga,"je izpostavil.

Sicer pa letošnji svetovni dan potrošnikovih pravic sovpada z 20. obletnico prve in edine slovenske potrošniške revije - revije Vip. Ob tej priložnosti je zato ZPS pripravila posebno jubilejno številko revije, ki med drugim osvetljuje njen zgodovinski pregled.

"Član ZPS, ki zbira vse izvode Vipa, je imel do danes priložnost prebrati kar 7966 strani v 206 izdajah revije. Na voljo mu je bilo več kot 800 primerjalnih testov, ki so prinašali informacije o okoli 16.000 testiranih izdelkih. In to brez oglasov in vpliva podjetij na vsebine in teste. To so rezultati, na katere smo v ZPS izjemno ponosni,"je še dejala Kutinova.