Maribor: Novinarji RTS že 
pet mesecev brez plače

V hudih težavah se je znašel še en slovenski medij: mariborska regionalna televizija RTS. 

Objavljeno
31. avgust 2011 19.16
Posodobljeno
31. avgust 2011 19.16
Urban Červek, Miha Rubin, Maribor
Urban Červek, Miha Rubin, Maribor
Maribor – Delavci so že peti mesec brez plač, podjetje pa ima blokirane nekatere bančne račune. Zaposleni se javno nočejo izpostaviti in še naprej delajo, vodstvo pa mrzlično išče rešitve. Ustanovitelj televizije Janez Ujčič napoveduje, da bodo v prihodnjih dneh dobili vsaj dve plači, verjame pa tudi v dolgoročno prihodnost televizije. »Intenzivno rešujemo problem in prepričan sem, da se bomo izvlekli iz težav. Čakamo na denar ministrstva za kulturo, imamo tudi nekatere druge terjatve. V prihodnjih dneh bomo zaposlenim, ki se jim zahvaljujem za potrpljenje in požrtvovalnost, izplačali dve ali tri plače, čim prej pa tudi preostali denar, ki so si ga zaslužili,« je v pogovoru za Delo povedal Janez Ujčič, podžupan Maribora, odgovoren tudi za socialo in finance. »Škoda bi bila, če bi morali ugasniti po lastni produkciji največji regionalni program v državi. Kot solastnik sem v reševanje RTS v zadnjih dveh letih vložil veliko svojega denarja, zato si ne morem očitati, da nisem po svojih močeh pomagal.«

Da je 13 je redno zaposlenih na RTS, še 20 jih dela po pogodbah, že peti mesec brez plač, je potrdil tudi generalni direktor Stipe Jerić. Po njegovih besedah imajo že tri mesece blokirane račune, poglavitni problem pa je spor z družbo Norkring, operaterjem multipleksa B. Norkring jim namreč pošilja račune za gostovanje na multipleksu B, ki jih RTS ne plačuje, saj gostujejo na multipleksu A. Zaradi tega spora, ki ga poskušajo rešiti tudi z mediacijo, je po Jerićevih besedah veliko oglaševalcev začasno prekinilo sodelovanje z njimi.

Izvirni greh 
v večmilijonski naložbi?

Od poznavalcev je mogoče slišati, da je glavni vzrok za nezavidljivo finančno stanje investicija v nove prostore RTS, ki so jih uredili v nekdanjem kinu Gledališče. Naložba je stala pet milijonov evrov, financirali pa so jo s krediti. Tako naj bi z banko (po naših podatkih je to NKBM) prihodnje dni poskušali doseči dogovor o reprogramiranju posojil, prav tako pa si od banke kmalu obetajo premostitveno posojilo za izplačilo plač.

Sindikat novinarjev Slovenije s težavami na televiziji RTS ni seznanjen, je povedal predsednik Iztok Jurančič in novinarje pozval, naj se obrnejo na sindikat po pomoč, tudi če niso njihovi člani. »Javno pozivam kolege, naj se samoorganizirajo in izberejo zastopnika, ki bo v njihovem imenu komuniciral z delodajalcem in javnostjo. Najslabše je, če poskuša težave reševati vsak sam.«

Podjetju Tele 59, ki oddaja program RTS, je, po poslovnih bazah sodeč, lani močno upadel promet, bilo ga je za 883.220 evrov, izguba pa je dosegla kar 1,2 milijona evrov. Še leta 2009 je imelo podjetje 1,6 milijona evrov dohodkov in le 18.400 evrov izgube. Podjetje ima od junija blokirana dva bančna računa od štirih. Lastnika Tele 59 sta zasebnik Lenko Vidmar s četrtinskim deležem in podjetje Komunikacija s tričetrtinskim deležem. V zadnji ima večinski delež mariborska podjetnica in lobistka Nevena Tea Gorjup, medtem ko ima Janez Ujčič, ustanovitelj televizije in njen dolgoletni vodja, v lasti 19 odstotkov Komunikacije.

RTS je eden 
od ustanoviteljev POP TV

Tele 59 je leta 1992 ustanovil Janez Ujčič, pred tem urednik in vodja mariborskega dopisništva Televizije Slovenija. Leta 1995 je bil RTS eden od soustanoviteljev televizijskega programa POP TV, s katerim RTS še vedno sodeluje, saj njihovi novinarji pripravljajo prispevke za informativne programe POP TV. Od leta 2000 znova oddajajo regionalni TV-program, leta 2003 pa je program RTS dobil status televizijskega programa posebnega pomena, ki ga podeljujeta Svet za radiodifuzijo RS in ministrstvo za kulturo. RTS prejme od ministrstva od 150.000 do 250.000 evrov na leto subvencije.

Možnosti za rešitev direktor vidi prav v (štiriletni) koncesiji ministrstva za kulturo oziroma v sofinanciranju programov, ki delujejo v javnem in kulturnem interesu, pa tudi v iskanju strateškega partnerja.