Ljubljana – Ministrstvo za delo je obljubilo, da bodo centri za socialno delo (CSD) odločbe ljudem, ki so za pravice zaprosili januarja, izdalo najpozneje do 20. februarja. A zaradi hitenja na večini centrov po naših podatkih vladajo izredne razmere.
Socialni delavci se vse glasneje pritožujejo, da so pritiski nanje preveliki in da v takšnih razmerah vse težje delajo. V uredništvo smo prejeli številne anonimne klice prestrašenih in prizadetih delavcev, ki so nam zaupali, da od njih zahtevajo nemogoče in da kljub čezmernemu delu ne bodo mogli izdati odločb (po nekaterih ocenah jih je okrog deset tisoč) v predvidenem času. Proces vnosa in pridobivanja podatkov z aplikacijo ISCSD2 je namreč izjemno zamuden, saj aplikacija v delu, kjer se povezuje z Gursom, ne deluje.
Perica Radonič, predsednik sindikata centrov za socialno delo, je pojasnil, da socialni delavci dobivajo izpise iz Gursa o lastništvu nepremičnin in potem morajo to ročno vnašati nazaj v sistem, saj aplikacija sama tega ne naredi. Na nekaterih področjih imajo teh izpisov za eno osebo tudi do deset strani, kar vzame izjemno veliko časa. »Nesprejemljivo je, da se odgovornost za nastale razmere in za zamude, ki so nastale pri izdajanju odločb, prenašajo na zaposlene, ker smo na probleme že od oktobra lani opozarjali tudi na ekonomsko-socialnem svetu in dobili zagotovilo ministra Svetlika, da bodo problemi do konca januarja odpravljeni.
Delavci odgovorno delajo čez svoj delovni čas, da bi strankam čim prej omogočili priti do svojih pravic. Bojim se, da ne bodo več dolgo zdržali, ker so preobremenjeni, dolgo so že pod stresom in dobesedno izgorevajo,« je prepričan Radonič.
Generalni sekretar Pergama Jakob Počivavšek pa je povedal, da so v krovnem sindikatu Pergam seznanjeni s pritiski na socialne delavce, saj vsak dan dobivajo pritožbe prizadetih. Po njegovem mnenju so ti pritiski posledica komunikacije med odgovornimi na ministrstvu za delo in direktorji nekaterih centrov, ki zahteve nekritično prenašajo na podrejene. V Pergamu so se informativno seznanili z delom na terenu v nastalih razmerah. Tudi oni so ugotovili, da je proces vnosa in pridobivanja podatkov z aplikacijo ISCSD2 izjemno zamuden.
Davor Dominkuš z ministrstva za delo je za Delo povedal, da ni obveščen o večjih težavah s pridobivanjem podatkov iz baz Gursa, za manjše težave pa so menda krivi pomanjkljivi podatki v nekaterih bazah, iz katerih ISCSD2 pridobiva informacije. Težave so po njegovih podatkih omejene na posamezne primere prosilcev in niso sistemske, popolnoma naj bi jih odpravili v najpozneje pol leta. Na vprašanje, zakaj težav niso opazili ob testiranju ISCSD2, odgovarja, da jih je bilo v testni fazi nemogoče predvideti.
Direktor Gursa Aleš Seliškar odgovarja, da težava po njegovem prepričanju ni pridobivanje podatkov iz njihovih baz, temveč aplikacija ISCSD2, ki napačno interpretira podatke. Izpis podatkov posameznega prosilca socialne pomoči je menda nerazumljiv celo za geodetskega strokovnjaka.
Na ministrstvu za javno upravo pa menijo, da v preizkusni fazi ISCSD2 težav niso zaznali, ker je ministrstvo za delo aplikacijo preizkušalo le na testnih podatkih, in ne da dejanskih. Zadnje menda ni bilo mogoče, ker je bila aplikacija razvita prepozno, obenem pa jim je do začetka decembra testiranje na dejanskih podatkih prepovedoval tudi zakon. Centri so nato nepreizkušeno aplikacijo začeli uporabljati, da bi pospešili izdajo odločb, saj teh zaradi zakonske prepovedi niso mogli več izdajati v stari, delujoči aplikaciji.