Celje – Cestam mostovom Celje (CMC) se bliža stečaj, v hčerinski družbi Vzdrževanje in obnova cest Celje (VOC) pa se poskušajo izogniti usodi podjetja v stečajni masi CMC. Odkrili smo, da si večinski lastnik VOC prizadeva postati Ahac, trgovinsko podjetje iz Grobelnega pri Šentjurju.
Da Ahac v lasti Romana Moškotevca resno namerava po skupščini VOC, ki je predvidena za 12. november, to družbo dokapitalizirati s 759.000 evri in s tem postati dvetretjinski lastnik VOC, dokazuje dejstvo, da je Ahac 5. oktobra pomagal sprostiti blokirane račune VOC s 150.000 evri nakazila. V CMC kot večinskemu lastniku VOC so priliv že v petek potrdili, niso pa takrat izdali imena dobrotnika. Dodali so, da načrtovano dokapitalizacijo podpirajo tudi banke upnice VOC s SKB, z Abanko Vipo, s Probanko in PBS na čelu. Spomnimo, da je prvi poskus dokapitalizacije, za katero je rok potekel 24. septembra, propadel. Po tistem se je umaknil začasni direktor VOC Vojko Stermecki, sicer član uprave CMC, nasledil pa ga je Peter Šepetavc, dotlej namestnik predsednika uprave CMC. Po naših podatkih se je zgodilo prav na željo Moškotevca.
Pripravljenost sicer previdnih bank za podporo Ahacu ne čudi, saj ima VOC še možnosti, da se izogne usodi matičnega podjetja CMC, pridobi ta čas razpisani koncesiji za zimsko vzdrževanje cest v Mestni občini Celje in od Direkcije RS za ceste (DRSC) sedemletno koncesijo za letno in zimsko vzdrževanje cest v Savinjski regiji in na Koroškem. Zgolj koncesija z DRSC je za VOC vredna okoli sedem milijonov evrov na leto.
VOC, ki je v prejšnjih kriznih letih od CMC odkupoval stroje in vozila, je ta čas tudi kadrovsko usposobljen za vzdrževanje in varstvo cest v tem delu države.
Opisani scenarij za VOC po naših podatkih podpira tudi upniški odbor CMC. Pričakovati je, da bo VOC s Šepetavcem poskušal nadaljevati dejavnost CMC v nizkih gradnjah. Vprašanje je le, če bo sodišče 22. oktobra, ko je razpisan narok za odločanje o spremembi prisilne poravnave CMC v stečaj, odločanje preložilo do časa, ko bo VOC dokapitaliziran.
Družba Ahac z milijonom evrov kapitala (dvakrat toliko, kot ga ima VOC) kot zastopnica številnih tujih živilskih blagovnih znamk že pet let povečuje prihodke in ti so leta 2011 znašali 20 milijonov evrov ob malo več kot 200.000 evrih čistega dobička.