Ljubljana – Domačih turistov je manj, tujih več, rast turizma v naši državi je zmernejša. Po začasnih podatkih Statističnega urada RS je bilo v šestih mesecih letos tri odstotke več turistov kot lani (ko jih je bilo 1,335 milijona) in en odstotek več prenočitev kot lani (v šestih mesecih 2011 jih je bilo 3,843 milijona).
Lanski polletni statistični podatki so kazali šest odstotkov več gostov in pet odstotkov več prenočitev. V letošnjem prvem polletju je bilo šest odstotkov več tujih gostov (štiri odstotke več tujih prenočitev) in en odstotek manj domačih (ter tri odstotke manj domačih prenočitev). Med tujci so se dodatno najbolj ogreli za Slovenijo Nizozemci in Rusi (rast je pri obojih 29-odstotna), Avstrijcev in Hrvatov je šest odstotkov več, Nemcev štiri odstotke več, prenočitev italijanskih gostov pa je osem odstotkov manj.
V slovenskih naravnih zdraviliščih, kjer ustvarijo 37 odstotkov vseh prenočitev, je bilo po šestih mesecih 1,3 odstotka manj prenočitev, v piranski občini je bilo sedem odstotkov manj prenočitev v hotelih (v sedmih mesecih šest odstotkov manj oziroma skupaj 606.249 prenočitev v hotelih), v Mariboru je desetodstotna rast, na Bledu jih je šest odstotkov več, v Kranjski Gori pa imajo manj prenočitev kot lani.
Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, je ob takšnih rezultatih povedala: »S prvo polovico leta 2012 smo zadovoljni. Še posebno je razveseljivo večje število tujih turistov s ključnih trgov, na katere smo usmerjali večino promocijskih aktivnosti. Sicer pa se na evropski in svetovni ravni že kaže pričakovana umiritev rasti mednarodnega turizma. Gospodarske razmere v Italiji vplivajo na zmanjšanje števila italijanskih turistov, ki sicer predstavljajo največji delež tujih turistov v Sloveniji. Napovedi za naprej so negotove, saj tudi zaostrene gospodarske razmere v Sloveniji vplivajo na manj potovanj domačih turistov, ki ustvarijo skoraj polovico vseh prenočitev v državi.«
Marjan Hribar, generalni direktor direktorata za turizem in internacionalizacijo: »Ker se zavedamo pomena promocije slovenske turistične ponudbe, bo ministrstvo za gospodarski razvoj kmalu potrdilo projekt Krepitev prepoznavnosti Slovenije kot turistične destinacije, v okviru katerega bo Slovenski turistični organizaciji za promocijo namenilo štiri milijone evrov evropskih sredstev.«
Od teh štirih milijonov evrov jih bo STO do 15. oktobra letos lahko porabila le 156.000, prihodnje leto 2,18 milijona in leta 2014 še 1,65 milijona. STO je za svoje delovanje leta 2011 porabila 9,98 milijona (letošnji proračun je 6,54 milijona), za trženje je bilo lani namenjenih 5,9 milijona, letos pa le 3,5 milijona evrov.