Celovec – Če je sodelovanje med slovenskimi in avstrijskimi podjetji v času gospodarske krize vse aktualnejše, je Slovenska gospodarska zveza v Celovcu ključna za pomoč in informacije, ki jih podjetja potrebujejo za vstop na sosednji trg.
Do zdaj se je na Slovensko gospodarsko zvezo (SGZ) v Celovcu obrnilo že več kot 300 podjetij iz Slovenije, ki iščejo pot do avstrijskega tržišča, je na posvetu o čezmejnem sodelovanju povedal predsednik SGZ Benjamin Wakounig. Hkrati pomagajo tudi avstrijskim podjetjem, ki želijo poslovati v Sloveniji.
Slovenija je za avstrijske podjetnike zanimivo tržišče in izhodišče za druge trge. Wakounig je povedal, da marsikatero avstrijsko podjetje ne obravnava slovenskega trga ločeno, ampak želi prek njega prodreti na območje nekdanje Jugoslavije.
Direktorica SGZ Marina Einspieler-Siegert poudarja, da so pri Japtiju uradno akreditirani kot slovenski gospodarski klub v Avstriji, torej pooblaščeni za pomoč podjetjem v sosednji državi. Ker se zakonodaja v Avstriji precej ločuje od slovenske, je strokovna pomoč na začetku poslovanja v Avstriji za slovenske podjetnike skoraj nujna.
SGZ je nadstrankarska krovna gospodarska organizacija koroških Slovencev, ki so jo leta 1988 ustanovili gospodarstveniki slovenske narodne skupnosti na Koroškem. Vanjo je včlanjenih več kot sto podjetij z avstrijske Koroške.
Pred kratkim je SGZ pripravila odmeven posvet o čezmejnem gospodarskem sodelovanju, ki sta se ga udeležila tudi slovenska ministra Radovan Žerjav in Ljudmila Novak. Žerjav je bil prvi slovenski gospodarski minister v zgodovini samostojne države, ki je obiskal avstrijsko Koroško. Minister meni, da je veliko priložnosti za povečanje čezmejnega sodelovanja v lesni industriji in turizmu.
Blagovna menjava med državama se je leta 2009 precej zmanjšala (na 3,5 milijarde evrov), a se je v letih 2010 in 2011 spet povečala na 4,2 milijarde evrov, kar je le malo manj kot v najboljšem letu 2008 (4,3 milijarde evrov). S tem je Avstrija tretja največja trgovska partnerica Slovenije.
Slovenska gospodarska zveza vodi številne evropske in čezmejne projekte. Eden izmed njih je Alpe Adria Holz/Les, namenjen povezovanju mizarjev in tesarjev iz Slovenije in avstrijske Koroške v lesno skupnost, da bi gospodarsko okrepili lesarje in povečali ozaveščenost o pomenu domačega lesa ter hkrati povečali prodajo izdelkov iz lesa. V okviru projekta so zasnovali blagovno znamko Collignum za razvoj, oblikovanje in izdelavo vrhunsko oblikovanih, naravno obdelanih izdelkov iz domačega lesa.