Zaupanje potrošnikov v Sloveniji oktobra navzdol

K manjšemu zaupanju so prispevale bolj pesimistične napovedi potrošnikov glede možnosti za varčevanje.

Objavljeno
21. oktober 2011 11.26
Posodobljeno
21. oktober 2011 11.45
Je. G., Delo.si
Je. G., Delo.si
Ljubljana - Zaupanje potrošnikov v Sloveniji se je oktobra v primerjavi s septembrom poslabšalo za tri odstotne točke, piše STA. K temu so prispevale predvsem bolj pesimistične napovedi potrošnikov glede možnosti za varčevanje v prihodnjih 12 mesecih, je danes sporočil državni statistični urad.

Napovedi potrošnikov glede možnosti za varčevanje v prihodnjih 12 mesecih so se poslabšale; vrednost tega kazalnika se je v primerjavi s septembrom znižala za sedem odstotnih točk.

Glede na lanski oktober je bila vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov enaka, glede na povprečje prejšnjega leta pa je bila za odstotno točko nižja.

Oktobra so se glede na september znižale vrednosti štirih od šestih kazalnikov, ki izražajo pričakovanja potrošnikov, vrednosti kazalnikov gospodarsko stanje v Sloveniji v prihodnjih 12 mesecih in brezposelnost v prihodnjih 12 mesecih pa sta ostali nespremenjeni.

Pri četrtletnem vprašanju glede porabe večje vsote denarja za izboljšave v domu v prihodnjih 12 mesecih se je vrednost kazalnika oktobra v primerjavi z julijem znižala za pet odstotnih točk; to je najnižja vrednost, odkar statistični urad anketirancem postavlja to vprašanje.

Na vprašanje, kako verjetno je, da bodo v prihodnjih 12 mesecih porabili večje vsote denarja za izboljšave v svojem domu, kot so na primer centralno ogrevanje, obnova kopalnice, izolacija, je 68 odstotkov anketiranih odgovorilo, da to sploh ni verjetno, 12 odstotkov, da ni posebej verjetno, 11 odstotkov verjetno in osem odstotkov, da je to zelo verjetno.