Berlin, Washington – Za prvega človeka DaimlerChryslerja Dieterja Zetscheja bo sanacija ameriškega dela koncerna velika preizkušnja. Pred sedmimi leti, ko sta se Daimler-Benz in Chrysler združevala, je bil projekt razglašen za »nebeško poroko«. Želja oblikovati vodilni svetovni avtomobilski koncern, v Nemčiji razglašen za Welt AG, se ni izpolnila. Poroka je spodletela, je bilo v četrtek zapisano na naslovnicah časopisja. Ker je izgubar Chrysler postal breme za koncern, so ločitvene načrte na nemški borzi proslavili. Delnica je dosegla najvišjo vrednost po letu 2002.
Ločevanja na tiskovni konferenci pri Detroitu, na kateri so v sredo napovedali sanacijo Chryslerja (zaprtje ene tovarne in črtanje 13.000 delovnih mest so v ameriškem tisku razglasili za masaker na valentinovo), sicer niso neposredno omenjali. A Zetschejevo novo sporočilo je bilo nedvoumno: »Pretehtali bomo vse možnosti.« Ugibanja o načrtovanem razdruževanju in prodaji Chryslerja so doslej odločno zavračali. Več kot milijardo evrov velika izguba ameriškega velikana lani je očitno preveč boleča.
Zetsche je bil (preden je predlani na vrhu koncerna zamenjal dolgoletnega šefa in zagovornika združitve Jürgena Schremppa) pet let na čelu Chryslerja. Njegova sanacija je veljala za uspešno, razglašali so ga celo za rešitelja avtomobilske industrije. Kljub velikemu zmanjševanju števila zaposlenih so izdelovali enako število avtomobilov in imeli leta 2005 poldrugo milijardo evrov dobička. Zdaj se morajo spet spoprijemati z rdečimi številkami in sanacijo za sanacijo, med katero naj bi zmanjšali proizvodnjo za 400.000 vozil (lani so jih prodali 2,7 milijona) in se tudi prilagodili razmeram na ameriškem trgu.
Prehuda konkurenca iz Azije
Tam se Chrysler z velikimi terenskimi avtomobili z veliko porabo ni mogel kosati s precej cenejšo azijsko konkurenco. »Prespal« je tudi okoljevarstvene smernice. Vodstvo koncerna napoveduje povezovanje Chryslerja z drugimi podjetji, da bi čim bolj znižali stroške. Tudi Nissan in General Motors sta menda resno v igri. Na drugi strani je nemški del koncerna, Mercedesova skupina, posloval uspešno. Še leta 2005, po globoki krizi, povezani s težavami v kakovosti, so imeli pol milijarde evrov izgube, lani pa so prišli na zeleno vejo z 2,42 milijarde dobička.
Zato v Nemčiji prevladuje mnenje, da bi bilo za Mercedes najbolje, da se čim prej reši Chryslerja, ki jih je v zadnjih letih že stal milijarde evrov. »To, kar ne sodi skupaj, bi se moralo zraščati. Vgrajevanje dragih Mercedesovih sestavnih delov v Chryslerjeve avtomobile srednjega razreda, ni inteligenten učinek sinergije, ampak gospodarski nesmisel,« je, denimo, v komentarju Razstavljanje Welt AG zapisal Financial Times Deutschland. Napovedana sanacija da ni nič drugega kot poskus pripraviti Chrysler na prodajo, saj takšnega, kakršen je zdaj, nihče sploh ne bi hotel imeti.
Več v današnjem tiskanem Delu