Mercator prodal Eto, proizvodnja v Sloveniji ostaja

Lastnici Ete bosta po uveljavitvi pogodbe postali družbi, ustanovljeni izključno za ta namen, Fineta z 72-odstotnim, Eterra Srbija pa z 28-odstotnim deležem.

Objavljeno
17. februar 2011 09.46
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Poslovni sistem Mercator je včeraj podpisal pogodbo o prodaji kamniške Ete. Kupca sta slovenska družba za upravljanje naložb Fineta in srbska družba Eterra, ki po informacijah iz Mercatorja »načrtujeta nadaljnji razvoj družbe in krepitev njene prisotnosti na trgu«. Prva je odkupila 72, druga pa 28 odstotkov uveljavljenega slovenskega živilskega podjetja. O ceni nista hotela govoriti niti prodajalec niti kupec, menda pa je blizu knjigovodski.

Zakaj je trgovec izstopil iz lastništva – upoštevaje dejstvo, da je bila Eta eden od njegovih pomembnih dobaviteljev? Kot pojasnjujejo v Mercatorju, preprosto zato, ker so si v svojo poslovno strategijo zapisali, da se bodo osredotočali na svojo temeljno dejavnost, to je trgovina z izdelki za vsakdanjo rabo in dom. Pričakujejo, da bosta nova lastnika družbo še naprej razvijala tako na slovenskem trgu kot tudi na drugih v regiji in da bodo z Eto sodelovali tudi v prihodnje kot kupec njenih izdelkov. Kupca Ete, ki ju zastopa Dragan Marjanovič iz Finete, sta z nakupom zadovoljna. Kot je pojasnil Marjanovič, sta to dve novi podjetji za upravljanje naložb, pravzaprav sta bili ustanovljeni za točno določen projekt, nakup kamniške Ete. Kdo so lastniki Finete in srbske Eterre, nam sogovornik še ni hotel razkriti, poudaril je le, da družbi nista lastniško povezani. Več o lastniškem ozadju bo znanega potem, ko bodo izpolnjeni vsi pogodbeni pogoji in bo pogodba začela veljati, to pa bo v 60 dneh.

Pogajanja z Mercatorjem so trajala skoraj leto dni. Kot rečeno, sogovornik ni hotel razkriti nakupne vrednosti, menda pa je blizu knjigovodski. Ta je po podatkih za leto 2009 nekaj nad devet milijonov evrov. Kupci so se za nakup odločili zato, ker vidijo ugodno priložnost za nadaljnji razvoj in širitev poslovanja v regiji, konkretno na srbski trg. Kot je zagotovil Marjanovič, proizvodnja ostaja v Sloveniji, vsaj v enakem, v perspektivi pa celo v večjem obsegu. Dolgoročno sodelovanje z Mercatorjem se bo nadaljevalo, potrošniki pa bodo zamenjavo lastništva čutili kvečjemu kot spremembo na bolje, kar pomeni boljšo kakovost in večji asortima.