Mercator proti podražitvam hrane

Pri Mercatorju so pripravili program izboljšanje kupne moči potrošnikov, ki ga bodo podprli z 10 milijoni evrov. Toliko bo namreč stalo znižanje oziroma zadrževanje maloprodajnih cen.

Objavljeno
18. februar 2011 21.52
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – V že nekaj časa trajajoče polemike o draženju hrane, razmerjih v prehranski verigi in očitkih o previsokih trgovskih maržah se največji slovenski trgovec z izdelki za vsakdanjo rabo, Mercator, ni vključeval, njegovo vodstvo obtožb na račun trgovine ni hotelo komentirati. Zdaj je prišlo pred javnost z nečim konkretnejšim: s programom za izboljšanje kupne moči, ki ga bo podprlo z 10 milijoni evrov (leta 2009 so za to namenili osem milijonov evrov). Toliko bo namreč stalo znižanje oziroma zadrževanje maloprodajnih cen. Kot obljubljajo v družbi, bo Mercator izvajal vrsto ukrepov za ohranjanje kupne moči svojih potrošnikov.

Program so začeli pripravljati takoj, ko so nekateri dobavitelji napovedali podražitev nabavnih cen. Trgovec se zavezuje, da se »cene zaradi marž ne bodo zviševale«. Na prodajnih policah bodo imeli le izdelke z najboljšim razmerjem med kakovostjo in ceno, sicer bodo poiskali alternativne nabavne vire. Vsaj za čas do konca junija so v breme marž – kljub podražitvam dobaviteljev – zamrznili cene več kot 300 širokopotrošnih in osnovnih izdelkov linij trgovske znamke Mercator. Gre za cene vseh izdelkov najcenejše linije trgovske znamke, kruha in pekovskega peciva oziroma vseh izdelkov lastne Pekarne Grosuplje, mleka in mlečnih izdelkov linije Mercator ter svežega pakiranega mesa linije Mercator. Do konca leta bodo razvili 200 novih izdelkov z ugodnim razmerjem med kakovostjo in ceno. Do konca marca bodo postopoma znižali cene več kot 2000 izdelkom različnih blagovnih znamk v vseh Mercatorjevih supermarketih in sosedskih prodajalnah.

Sestavni del programa je tudi zaveza o rednem plačevanju obveznosti do partnerjev. Vsem, ki imajo status kmeta, bodo plačevali v 30 dneh. Na prodajne police pa bodo aktivno vključevali izdelke lokalnih pridelovalcev in slovenskih kmetij. Pri tem so poudarili še, da »pri urejanju pogodbenih odnosov z dobavitelji striktno upoštevajo zaveze Uradu za varstvo konkurence«, z dobavitelji pa da »imajo korektne in poštene odnose v skladu z dobrimi praksami EU«. Jože Sadar, ki je v Mercatorju odgovoren za upravljanje blagovnih skupin in za dogovore z dobavitelji, poudarja: »Z največjo skrbnostjo in odgovornostjo do naših potrošnikov zagotavljamo, da bomo imeli na naših prodajnih policah le tiste izdelke, ki imajo najboljše razmerje med kakovostjo in ceno. Če je to razmerje pri posameznih izdelkih porušeno, sta naša vsakodnevna skrb in naloga, da za naše potrošnike poiščemo alternativne nabavne vire.«