Mercator uspešno na trgih jugovzhodne Evrope

Poslovni sistem Mercator je lani močno izboljšal poslovno uspešnost. Prihodki od prodaje so presegli dve milijardi evrov, čisti dobiček je znašal 30,1 milijona evrov.

Objavljeno
28. februar 2007 17.42
Merkator
Ljubljana - Poslovni sistem Mercator je lani močno izboljšal poslovno uspešnost. Prihodki od prodaje so presegli dve milijardi evrov, čisti dobiček je znašal 30,1 milijona evrov. Dosežki družbe v letu 2006 so po mnenju predsednika uprave Žige Debeljaka dobra podlaga za uresničevanje začrtane strategije in vizije, to je postati in ostati vodilni trgovec v celotni regiji jugovzhodne Evrope.

Skupina Mercator je lani ustvarila 2,1 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je za 18,1 odstotka več kot leta 2005. Čisti dobiček skupine je znašal 30,1 milijona evrov, kar je za 17,8 odstotka več od načrtovanega in za 121,3 odstotka več od čistega dobička leto prej.

Kot je na današnji novinarski konferenci pojasnil Debeljak, zaradi različnih dejavnikov čista dobička leta 2006 in 2005 nista neposredno primerljiva. Primerljivi čisti dobiček za lani znaša 26,6 milijona evrov, kar je za 23,6 odstotka več od primerljivega čistega dobička v letu 2005 (21,5 milijona evrov).

Letos načrtujejo v družbi Mercator 2,3 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje, kar predstavlja 13,3-odstotno rast glede na leto 2006, čisti dobiček pa naj bi se povzpel na 30,4 milijona evrov.

Investiranje v finančne naložbe

Skupina je lani investirala skoraj 150 milijonov evrov v osnovna sredstva in skoraj 120 milijonov evrov v finančne naložbe, od tega večino v strateško povezavo s srbsko družbo Rodič. Letos načrtovane naložbe presegajo 200 milijonov evrov.

Skupina želi ostati največji trgovec v Sloveniji - lani je tržni delež povečala na 46 odstotkov -, postati želi vodilni trgovec na trgih Hrvaške, Srbije ter BiH, po letu 2010 nadaljevati širitev na sosednje trge jugovzhodne Evrope, nadaljevati razvoj neživilskih programov (ta dosega 15 odstotkov prihodkov celotne skupine) in izboljšati poslovno uspešnost delovanja, je ključne strateške cilje družbe nanizal Debeljak.

V Sloveniji je Mercator lani ustvaril 1,61 milijarde evrov prihodkov. V širitev trgovske mreže, kamor sodi tudi integracija Erinih trgovin, je družba, ki je lani v Sloveniji zaposlovala okoli 13.600 ljudi, skupno okoli 20 tisoč, vložila 92,5 milijona evrov. Število imetnikov kartice Pika je doseglo skoraj 680 tisoč, razširili so spletno trgovino iz Ljubljane in Maribora še na Celje in Koper, hkrati so kot prvi trgovec vstopili na trg mobilne telefonije.

Načrtovana širitev

Letos načrtuje Mercator v Sloveniji 1,61 milijarde evrov prihodkov, investirali naj bi prek 100 milijonov evrov. Ključna je širitev centra v Ljubljani, ki naj bi bila končana do konca leta. Prenovili bodo Mercator center na Ptuju in odprli novega v Kopru, odprli štiri nove trgovske centre (Sevnica, Šentjernej, Litija, Bohinjska Bistrica) in nadaljevali s širitvijo diskontnih prodajaln Hura.

Pri širitvi družbe na trge jugovzhodne Evrope v letu 2006 je Debeljak izpostavil povezovanje s srbsko družbo Rodič in hrvaškim trgovcem Plodine. Po letu 2010, ko naj bi družba širitev na trgih Slovenije, Hrvaške, Srbije in BiH zaključila, se bodo v Mercatorju začeli intenzivneje ozirati po trgih Romunije, Bolgarije, Makedonije, Albanije in Črne gore. Ob tem je Debeljak povedal, da določene aktivnosti in proučevanje možnih strateških povezav in sklenitev strateških partnerstev v Makedoniji in Črni gori že poteka.

Tudi v tujini rast prodaje

Na Hrvaškem je Mercator v okviru družbe Mercator-H lani ustvaril 261 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje, kar predstavlja glede na 2005 37,6-odstotno rast. K rasti je največ prispeval razvoj maloprodajne mreže - organska rast in vključitev Erinih prodajaln -, je povedal direktor Mercator-H Alan Kričkovič. Mercator, ki je lani za ugodnejši položaj nasproti dobaviteljem sklenil strateško povezavo s trgovsko družbo Plodine (štiriodstotni tržni delež), je na Hrvaškem dosegel 3,8-odstotni tržni delež. Letos naj bi Mercator na Hrvaškem ustvaril za 280 milijonov evrov prihodkov od prodaje.

Na srbskem trgu je Mercator, kjer je s svojo družbo Mercator-S dosegal odstotni tržni delež, lani z nakupom 76-odstotnega deleža družbe M-Rodič svoj tržni delež povečal na osem odstotkov in tako postal drugi največji trgovec na trgu. Kot je povedala direktorica obeh družb Stanka Čurovič, je Mercator na srbskem trgu lani dosegel 126 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar predstavlja 177,2-odstotno rast glede na leto 2005, brez družbe Rodič 22,2-odstotno. Prihodnje leto načrtuje Mercator v Srbiji 372 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje.

Povezovanje največjega srbskega in hrvaškega trgovca, Delte in Agrokorja, po Debeljakovem mnenju na poslovanje Mercatorja večjega vpliva ne bo imelo, saj sta ta že zdaj pomembna konkurenta družbe. Sicer pa bo s povezovanji nadaljeval tudi Mercator, je dejal Debeljak. Med možnimi viri financiranja predvidevajo v primeru morebitne velike strateške povezave tudi dokapitalizacijo.

Na trgu BiH je Mercator lani ustvaril 56 milijonov evrov prihodkov, kar je za 16,1 odstotka več kot leta 2005 in dosegel dvoodstotni tržni delež. Letos naj bi dosegli 63 milijonov evrov prihodkov, kar pomeni za 12 odstotkov več kot lani, tržni delež pa naj bi po srednjeročnem načrtu povečali na pet odstotkov. Kot je povedal direktor Mercator-BH Mensud Lagumđija, pripada 80 odstotkov trga malim trgovcem, kar predstavlja ogromen prostor za razvoj družbe Mercator. Ta bo letos v osnovna sredstva v BiH vložila 6,4 milijona evrov, načrtuje pa tudi strateške povezave z lokalnimi trgovci.