Minister Vizjak vabi britanske turiste

Minister Vizjak je na svetovni turistični borzi v Londonu zbranim predstavil pomen turizma v Sloveniji in njegov razvoj. Število britanskih turistov se namreč od leta 2004 stalno povečuje.

Objavljeno
07. november 2006 10.49
Sejem v Londonu
London – Turizem je velika priložnost za Slovenijo in bržkone ena njenih ključnih gospodarskih panog v prihodnje, je na včerajšnji tiskovni konferenci Slovenske turistične organizacije (STO) na svetovni turistični borzi v Londonu poudaril Andrej Vizjak, minister za gospodarstvo, ki je zbranim predstavil pomen turizma v Sloveniji in njegov razvoj; rdeča nit predstavitve Slovenije povečini tujim novinarjem pa je bila stoletnica Bohinjske železnice in turistične ponudbe ob njej – izbor, ukrojen zlasti po željah britanskih turistov v Sloveniji.

Borza, za katero se je letos za štiri dni preselilo na londonsko razstavišče ExCel približno dvesto turističnih držav z več kot pet tisoč predstavniki, je predvsem poslovni dogodek – za Slovenijo pa ne glede na njeno globalno razsežnost pomembna zlasti za nagovor britanskega trga, kot je po konferenci dejal Dimitrij Piciga, direktor STO, tudi eden od govorcev na njej; poleg njega in Vizjaka sta zbrane nagovorila še Marjan Hribar, direktor direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvo, in Iztok Mirošič, slovenski veleposlanik na Otoku, Janez Fajfar, predstavnik Julijskih Alp, pa je v železniški uniformi popeljal občinstvo po Bohinjski progi in jih seznanjal s ponudbo ob njej.

Britanski trg se je v zadnjih letih razvil v enega osrednjih emitivnih trgov slovenskega turizma: od leta 2004 se število britanskih turistov v Sloveniji stalno povečuje – leta 2005 se je v primerjavi s prejšnjim letom povečalo za skoraj petino, leto prej glede na prejšnje za dobro polovico. Letos pa se je rast umirila: v prvih devetih mesecih je bilo v Sloveniji nekaj več kot 78 tisoč britanskih turistov ali odstotek več kot v istem obdobju lani, prav toliko več so ustvarili tudi prenočitev.

"Umiritev rasti je razumljiva – za Britance nismo več novost; zdaj se moramo trga lotiti s proizvodi!" je dejal Piciga, ki si konec leta obeta od tri do 3,5 odstotka več britanskih turistov kot lani. Kot je še poudaril na tiskovni konferenci, se zaveda, da je za nadaljnji razvoj turističnega posla med Otokom in Slovenijo potrebno odpiranje novih letalskih povezav – za zdaj so štiri, dve nizkocenovni in še dve Adrie Airways (ta poleg tega leti še med Ljubljano in Dublinom). "V prihajajoči zimi pa bomo imeli tudi prvi čarter z britanskimi gosti, kar pomeni 170 do 180 smučarskih gostov z Otoka."

Slovenija se na nekaj več kot 42 tisoč kvadratnih metrov veliki borzi – za to velja, da kogar na njej ni, ga tudi na svetovnem turističnem zemljevidu ni – predstavlja na 210 kvadratnih metrov veliki stojnici, zastopa pa jo okoli osemdeset predstavnikov dvajsetih turističnih podjetij. Bohinjska železnica je osrednji poudarek tudi na stojnici – obiskovalci lahko sedejo na lesene klopi v "vagonu" in si med "vožnjo" ogledajo nekatere motive z vožnje, na ogled pa jim je tudi promocijski film o železnici. Preostala turistična ponudba pa je upodobljena s fotografskimi motivi na transparentih, ki tudi letos po vzoru prejšnjih borz zapirajo živahno prizorišče sklepanja poslov.