Namesto v Slovenijo pred televizor?

Po lanskem upadu turistov in Nemčije in Avstrije so trendi v slovenskem turizmu ob začetku leta pozitivni. Slovenski turistični delavci si želijo predvsem več sončnega vremena.

Objavljeno
09. marec 2006 10.00
Turisti v Ljubljani
Berlin - V Slovenski turistični organizaciji (STO), pod okriljem katere se te dni v Berlinu na 40. mednarodni turistični borzi predstavlja slovenski turizem, so optimistični glede letošnje sezone. Po lanskem upadu obiska turistov iz Nemčije in Avstrije - dveh od treh najpomembnejših tujih trgov -, so trendi ob začetku leta pozitivni. Direktorica STO Barbara Gunčar je dejala, optimizem zbujajo januarski podatki, ki kažejo petodstotno porast gostov in prenočitev.

Tudi vodja predstavništva STO v Nemčiji Janez Repanšek, ki sicer nekoliko previdneje poudarja, da prva lastovka še ne prinese pomladi, meni, da bodo rezultati letos boljši kot lani. Poleg spodbudne januarske rasti števila turistov se namreč izboljšuje prodaja slovenskih turističnih produktov pri najpomembnejših nemških turističnih ponudnikih.

Turistični delavci si želijo več sončnega vremena

Število gostov bo predvsem odvisno od širjenja ptičje gripe, ki bo - če se bo še naprej širila po Evropi in ob posledični paniki med ljudmi - vplivala na turistično sezono v vseh evropskih državah. Drugi dejavnik pa je slabo vreme. Lansko "mokro" poletje - po podatkih STO je bilo okoli 23 deževnih vikendov - je zakrivilo znatni izpad gostov v slovenskih kampih, ki predstavljajo približno 20 odstotkov vseh nočitev nemških gostov v Sloveniji. Poleg vremenskih razmer so lani na manjše število nemških turistov v Sloveniji vplivale tudi slabe gospodarske razmere v Nemčiji, visoka stopnja brezposelnosti in posledična negotovost, ki so že sicer varčne Nemce spodbudili k dodatnemu varčevanju, naj bi se razmere po napovedih nemških turističnih delavcev letos nekoliko izboljšale.

Turisti namesto na počitnice pred televizor?

Na turistične tokove iz Nemčije bo močno (tudi negativno) vplivalo tudi svetovno nogometno prvenstvo, ki bo v nemških mestih potekalo med 9. junijem in 9. julijem."Kakšen minus nam bo prineslo, bomo še videli," je dejal in dodal, da trenutne ocene kažejo, da bo nemško turistično gospodarstvo zaradi prvenstva imelo okoli 600 milijonov evrov izgube. Nemci so, kot je spomnil Repanšek, veliki nogometni navdušenci, zato bodo poleti raje ostali pred domačimi televizorji. Tisti, ki bodo potovali, pa bodo to počeli po izredno nizkih cenah, ki jih ponujajo potovalne agencije, tako da zaslužka ne bo. Predstavniki nemškega turizma se sicer trudijo te bojazni v javnosti omiliti in poudarjajo, da je tudi poleti dovolj rezervacij, ter močneje izpostavljajo pozitivne učinke prvenstva na turizem v Nemčiji.

Slovenija na berlinski turistični borzi - na razstavnem prostoru obkrožena z Avstrijo in Švico - predstavlja celovito ponudbo s poudarkom na zgodovinskih mestih, zdraviliščih in wellness ponudbi. Še posebej so izpostavljeni naravni parki ter možnosti pohodništva in kolesarjenja.

Na berlinski turistični borzi ITB Berlin se bo v petih dneh predstavila turistična ponudba z vsega sveta, prva dva in pol dni poslovni javnost, do nedelje pa nato še širšemu občinstvu. Na 150.000 kvadratnih metrih površin se predstavlja okoli 10.800 razstavljalcev iz 183 držav in regij.