Družba bo v naslednjih dveh dneh nadaljevala z ohranjanjem povezave s svojim najpomembnejšim vozliščem v Frankfurtu in bo v obeh omenjenih dneh izvedla večerna poleta na relaciji Ljubljana - Frankfurt - Ljubljana, so sporočili.
Predstavnike Iniciativnega odbora zaposlenih za reševanje podjetja Adrie Airways, pilote in njihov sindikat, je danes sprejel gospodarski minister Zdravko Počivalšek, ki je po srečanju povedal, da je Adria nedvomno pomembno podjetje, njene težave imajo posledice za širše gospodarstvo in turizem. Težo ima njena blagovna znamka, ki je nekoč pomenila kakovost, a reševanje podjetja otežuje dejstvo, da je bilo s strani države dokapitalizirano že leta 2011.
Po zakonu mora do nove dokapitalizacije preteči deset let. Poleg tega je, kot je izpostavil minister, Adria v zasebni lasti lastnika, ki ni odgovoren, časa za rešitev pa je zelo malo. Rešitve v okviru zakonskih možnosti so iskali že spomladi, je dodal in poudaril, da je za pomoč nujen vzdržen poslovni načrt. Brez jasnih poslovnih načrtov Adrii ni mogoče pomagati.
Kot je dodal, so mu piloti in sindikat predstavili tri možne rešitve. Na ministrstvu bodo možnosti morebitnih hitrih ukrepov preučili. Konkretnih rešitev zaenkrat minister ni želel komentirati, izpostavil je, da Adria potrebuje temeljito perstrukturiranje. Država Adrii v okviru sedanje lastniške strukture ne bo pomagala niti z evrom, je dodal. Vodstvo Adrie je obtožil, da poskuša državo prikazati kot odgovorno za to, kar se dogaja.
To, da je Agencija za civilno letalstvo danes Adrii rok za predložitev potrjenega finančnega načrta prestrukturiranja podaljšala do 2. oktobra, je ocenil kot pozitivno.
V roku tedna dni bo zgodba zaključena
Še pred tem je Agencija za civilno letalstvo z Adrio Airways opravila ustno obravnavo v zvezi z ohranitvijo operativne licence. »Na današnji obravnavi je bilo prisotnih vseh šest oseb, ki so odgovorne za varnost v letalskem prevozniku, in njihova finančna direktorica. Izrekli smo dve ustni odločbi za zaustavitev letal CRJ 900 ter za zaustavitev treh letal airbus A3019, saj smo med samo obravnavo dobili zahteve lastnikov letal, da jih nemudoma izpišemo iz spričevala letalskega prevoznika ter posledično tudi iz slovenskega registra,« je pojasnil direktor Agencije za civilno letalstvo Rok Marolt.
»Adrii smo dali čas do 2. 10. 2019, torej do prihodnje srede, da predložijo finančni načrt prestrukturiranja, ki so ga potrdili lastniki in ki mora biti podkrepljen s podpisanimi najemnimi pogodbami z lastniki letal in z vlogami za vpis teh letal v njihovo spričevalo letalskega prevoznika,« nadaljuje Marolt ter doda, da bo v nasprotnem primeru agencija brez kakršne koli ustne obravnave Adrii odvzela operativno licenco ter s tem onemogočila izvajanje komercialnih letalskih prevozov. Če poslovodstvo Adrie začne stečajni postopek, morajo agencijo za civilno letalstvo o tem nemudoma obvestiti in v tem primeru preneha veljati operativna licenca, so še sklenili na današnji ustni obravnavi. Z njimi so seznanili vse odgovorne osebe v Adrii, pisni sklep pa bodo podali v roku nekaj dni.
Trenutno je na spričevalu letalskega prevoznika Adria Airways še deset letal, šest letal tipa CRJ in štiri letala tipa SAAB. Za nekatera izmed njih pa imajo že zahtevo lastnikov, da se jih iz spričevala letalskega prevoznika izpiše. »Po zagotovilih vseh odgovornih oseb je vodstvo Adrie dalo lastnikom čas do ponedeljka, da se odločijo, ali bodo sprejeli načrt finančnega prestrukturiranja, da dokapitalizirajo podjetje in nadaljujejo svoje delovanje,« je še pojasnil Marolt. Po podatkih lastnikov naj bi namreč letalski prevoznik po dveh kriterijih ustrezal pogojem insolventnosti. Številk direktor agencije ni hotel izpostaviti, je pa poudaril, da gre za zelo visoke vsote.
O nadaljnjih letih letalskega prevoznika na ustni obravnavi ni bilo govora, vendar naj bi imela Adria za zagotavljanje letov v prihodnjem tednu dni dovolj finančnih sredstev. »Roka zagotovo ne bomo podaljšali,« je v zaključku še poudaril Marolt ter pojasnil, da bo odločitev agencije za civilno letalstvo sledila v nekaj dneh.
Adria Airways je sicer od vlade zahtevala poroštva za posojila, a na ministrstvu odgovarjajo, da za to nimajo pravnih podlag zaradi evropskih pravil o državnih pomočeh. Po neuradnih informacijah pa naj bi bile odprte nekatere možnosti reševanja razmer. Počivalšek je že v torek dejal: »Zadeve niso enostavne, lastništvo pa tu ni pomembno. Nujno je preučiti linije, hitro ukrepati, narediti finančno prestrukturiranje, se dogovoriti z upniki in izkoristiti potencial zaposlenih, da bo podjetje začelo popolnoma na novo.«
Bo Adria še poletela?
Adria Airways je za torek in sredo zaustavila vse lete, prav tako je malo možnosti, da bo letela jutri. Danes dopoldne so za jutri za zdaj odpovedani leti iz Ljubljane v Tel Aviv in nazaj ter iz Skopja in Tirane v Ljubljano.
Preberite še:
Finale konca Adrie Airways
Zaradi težav Adrie več prevozov na druga letališča
Piloti pričakujejo pomoč države
Nemška vlada odobrila poroštvo Condorju
Finale konca Adrie Airways
Zaradi težav Adrie več prevozov na druga letališča
Piloti pričakujejo pomoč države
Nemška vlada odobrila poroštvo Condorju
Adria bi lahko ostala tudi brez flote – vsa letala namreč najema. Že doslej je letalskim lizinškim hišam vrnila pet letal, ameriška lizinška družba AeroCentury je pri tem Adrii še sporočila, da bo odpovedala pogodbo za še eno letalo CRJ 900, če ji do petka ne poravna dolgov. Finance poročajo neuradne informacije, da so vsi lizingodajalci napovedali odpoved pogodb za najem letal.
V Adrii Airways so za STA zanikali informacije, da naj bi vse družbe, od katerih je najemala letala, sprožile postopke za prekinitev pogodb za najem. Adria Airways upravlja vsa svoja letala. Ne držijo navedbe, da bi bile najemne pogodbe prekinjene, so sporočili.