Preberite tudi:
Nosorog na drugem tiru
Revizijski salto mortale
Nosorog na drugem tiru
Revizijski salto mortale
Vodstvo 2TDK je ob ogledu zaključnih del na dostopnih cestah do nove železniške trase zagotovilo, da bodo dostopne ceste do junija zgrajene in bi izbrani izvajalci lahko v tretji četrtini leta začeli z gradnjo predorov. Do konca aprila bodo pridobili dokončno recenzijo projekta za izvedbo del, na podlagi katerega bodo prijavljena podjetja pripravila svoje finančne ponudbe za izvedbo glavnih del.
Družba 2TDK je obljubila, da bo do sredine aprila odločila, katera podjetja izpolnjujejo zahtevane reference. Nekoliko v zadregi pa so, kako naj ravnajo s podjetji, ki so se prijavila na prvi del javnega naročila, pa morebiti ne bi izpolnjevala zahtevanih pogojev. Ali naj jih pozovejo k dopolnitvi ponudbe (kot to izhaja iz zadnje odločitve Državne revizijske komisije) in kolikokrat naj ponovijo ta poziv. Toda generalni direktor 2TDK Dušan Zorko je izjavil, da bodo do tedaj to nejasnost uskladili z DKOM.
Če bo MarkoMark Nival pridobil ustrezne reference in ne bo več nobenih pritožb, potem se predviden rok gradnje za projekt Glinščica še lahko izide, sicer pa bodo zamude verjetno vplivale na izgubo obljubljenih evropskih sredstev.
Na to, da je DKOM vse predolgo odločala o pritožbi zaradi Glinščice, je opozoril tudi predsednik Projektnega sveta za civilni nadzor gradnje drugega tira Jadran Bajec, ki opozarja na vse manj časa za pravočasno gradnjo. Ministrica za infrastrukturo v odstopu Alenka Bratušek pa je opozorila, da bodo ob takšni odločitvi DKOM imeli vsi večji projekti zdaj probleme.
»Dober primer problematičnega javnega naročanja, ki je na koncu državo stal kar nekaj milijonov evrov, je predor Karavanke. Po dveh zamujenih letih zaradi pritožb so na koncu izbrali istega izvajalca kot na začetku. Porabili so dve leti časa in Dars bo plačal 10 milijonov evrov več istemu izvajalcu pa nihče ne bo odgovarjal za to,« je po ogledu gradnje dostopnih cest izjavila ministrica v odstopu.
Pri pripravi projekta za glavna dela se zdaj zapleta z viški materiala, saj bi z odlaganjem viškov v bližnjih deponijah po ocenah Jadrana Bajca privarčevali za okoli 40 milijonov evrov stroškov. Dodatna težava pa je počasnost državnih organov pri urejanju možnosti, da bi ta material odlagali na bližnjih deponijah.