Družba je imela poslovne težave že dlje časa, saj je nazadnje s čistim dobičkom poslovala leta 2009, prihodki, ki so tega leta znašali več kot osem milijonov evrov, pa so se zmanjšali za polovico.
Marca zlom nabavnih verig
Pojav koronavirusa marca je povzročil zlom na trgu cvetja. Uvozniki cvetja so to kupovali na borzi na Nizozemskem, na začetku uvajanja ukrepov je 80 odstotkov cvetja šlo v kompost, zdaj se ta odstotek manjša. Ni pa trg okreval v celoti, vprašanje je, ali sploh kdaj bo. Med zdravstveno krizo ni bilo porok, pogrebi so bili zelo omejeni, dogodki, na katerih je po navadi cvetje, so bili odpovedani. Popolna prepoved prodaje cvetja je začela popuščati aprila, ko so vrata lahko odprle vrtnarije in cvetličarne. V obdobju zdravstvene krize je Gardenia ustavila veleprodajo, poslovale so zgolj maloprodajne enote.
Kaj se bo zgodilo na trgu z rožami
Trg z rožami na debelo je bil razdeljen med Gardenio, Agrokorjem in štajerskim podjetjem Contrast, na Primorskem pa se cvetličarne preskrbujejo iz veleprodajnih centrov v Italiji. Stečaj Gardenie pomeni več kisika za preostale trgovce na debelo, po drugi strani pa se oži manevrski prostor pri cvetličarnah, saj imajo te enega dobavitelja manj. Na maloprodajnem trgu poznavalci pričakujejo, da bodo cvetličarne Gardenie v trgovskih centrih prevzela mala podjetja, preostale na slabših lokacijah pa bodo ugasnile. Pri cvetju je pomemben igralec postal Hofer, ki prodaja lončnice in nearanžirano cvetje.