Gašperšičevo ministrstvo neučinkovito v Luki Koper

Računsko sodišče ugotovilo vrsto napak, pomanjkljivosti in neopravljenih nalog tako ministrstva za infrastrukturo kot Luke Koper - Bo Petrol moral poravnati koncesnino za nazaj? (Luka jo je)

Objavljeno
17. oktober 2018 07.00
Posodobljeno
17. oktober 2018 07.00
Ljubljana - Ministsrtvo za infrastrukturo in podjetje Luka Koper sta v letih 2015 in 2016 zagrešili vrsto napak, pomanjkljivosti in neopravljenih nalog. Tako je v svojem verajšnjem poročilu ugotovilo Računsko sodišče. Ministrstvo denimo ni predlagalo spremeb uredbe o koncesiji in koncesijke pogodbe, še vedno ni zemljiškoknjižno uredilo zemljišč, ki so bila s koncesijsko pogodbo dana v upravljane Luki (lastniki so še zmeraj poleg države še občina, podjetja in zasebniki).

Gašperšičevo ministrstvo ni poskrbelo za podelitev koncesije za odvoz odpadkov s plovil, za vzdrževanje priobalnih in vodnih zemljišč, za družbo Petrol ni uredilo pravnega statusa in dejavnosti glede izvajanja pretovora naftnih derivatov (ki so izključna pravica Luke Koper). Ministrstvo je med drugim določilo in računalo koncesijsko dajatev zgolj za prihodke Luke, ne pa tudi za prihodke njene hčerinske družbe INPO (invalidsko podjetje), zaradi česar je zaračunalo v dveh revidiranih letih za 298.175 evrov premalo koncesijske dajatve. Prav tako je bila država prikrajšana s koncesijsko dajatvijo od Petrolovega poslovanja. Skupaj je Luka plačala 1,3 milijona evrov premalo koncesijske dajatve, vendar je bil ta znesek vrnjen v proračun že med postopkom revizije. Računsko sodišče je ugotovilo, da infrastrukturno ministrstvo ni preverilo ustreznosti delitve stroškov Luke Koper med javno službo in druge dejavnosti. Ni spremljalo vzdrževanja infrastrukture, ni zahtevalo od Uprave za pomorstvo poročanje o nadzorih...

Računsko sodišče je ugotovilo vrsto napak.
Luka je bila delno učinkovita.
Žerjavisti proti Cerarjevi vladi.

 

Luka je bila le delno neučinkovita


Računsko sodišče je ugotovilo, da je bilo poslovane Luke Koper pri upravljanju pristaniške infrastruktuire le delno učinkovito. Narobe je bilo, denimo, da je v program razvoja pristanišča med 2016 in 2020 vključila gradnjo novega priveznega mesta za tankerje v višini 24,75 milijona evrov, čeprav pravni položaj Petrola v koprskem pristanišču ni urejen. Aktivnosti ministrstva in Luke Koper za ureditev položaja so se že pričele, so nam odgovorili iz Luke Koper. Računsko sodišč eje od Luke zahtevalo,da v 45 dneh ministrstvu preldoži poročilo o izvajanju dejavnosti Petrola in njeni uporabi pristaniške infrastrukture. Ministrstvo p amor ana podlagi tega poročila Luke Koper v 90 dneh pruipraviti načrt aktivnosti za ureditev pracnega statusa družbe Petrol, ga posredovati vladi in načrt za možno izterjavo koncesnine za nazaj.Izvedla je skoraj pol milijona evrov vredno investicijo v infrastrukturo, čeprav predhodno ni pridobila soglasja ministrstva. Leta 2015 je izvedla le 42 odstotkov načrtovanega rednega vzdrževanja infrastrukture, leta 2016 pa 59 odstotkov načrtovanega vzdrževanja. »Do zamud je prišlo zato, ker ministrsto ni pravočasno potrdilo planov razvoja pristanišča,« so potrdili v Luki. Brez postopkov javnega naročanja je izvedla investicije, ki niso namenjene za javni promet v znesku vsaj 17,3 milijona evrov, vendar je za prihodnje nabave Luka že določila obvezno izvedbo postopkov. Storitve privezovanja, odvezovanja in premika ladij je Luka prenesla na podjetje Luka Koper INPO, ki je te naloge opravljala v svojem imenu in za svoj račun in ne za račun Luke Koper, pri tem pa ni obvestila uprave za pomorstvo o pridobitvi izpolnitvenega pomočnika in nanjo (na INPO) brez soglasja ministrstva prenesla gospodarsko javno službo rednega zbiranja odpadkov s plovil.

V Luki Koper so po neuradnih virih zadovoljni z ugotovitvami Računskega sodišča, ki je opozorilo na neurejenost statusa zemljišč v pristanišču in statusa Petrola. Iz ministrstva za infrastrukturo nam svojega komentarja na ugotovitve Računskega sodišča niso odgovorili.
 

Sindikat trdi, da je Cerarjeva vlada želela uničiti Luko Koper


Po objavi pobude za sklenitev sporazuma med Slovenijo in Madžarsko so v Sindikatu žerjavistov pomorskih dejavnosti še bolj prepričani, da je bil namen Cerarjeve vlade uničiti koprsko pristanišče. To bi se zgodilo, če bi bil sklenjen načrtovani sporazum z Madžarsko. »Dejanja, kot so načrtno oviranje gradnje s sprejetim nepotrebnim zakonom o 2TDK, z referendumi, naklepna izguba evropskih sredstev z vložitvijo nepopolne vloge (brez ustrezne dokumentacije), zavajanje z argumenti o nujnosti vstopa Madžarske v projekt, zavlačevanje s širitvijo koncesijskega območja pristanišča in ustvarjanje konfliktov z občino Ankaran, ne bi smele biti samo predmet javne obsodbe, ampak bi morale postati predmet resnih kazenskih preiskav,« so sporočili iz Sindikata žerjavistov, ki je pozval ministrico Alenko Bratušek k nadaljnjemu razkrivanju nepravilnosti in k pospešitvi začetka gradnje drugega tira.