Mariborskim delavcem ponujajo službo na Hrvaškem

Danes so se sestali predstavniki delavcev in sindikatov z vodstvom Cimosa glede napovedanih odpuščanj v Mariboru in Senožečah.

Objavljeno
05. oktober 2020 12.18
Posodobljeno
05. oktober 2020 13.00
Koprski proizvajalec avtomobilskih delov Cimos je prejšnji mesec napovedal odpuščanje 200 zaposlenih. FOTO: Tomi Lombar/Delo
»Zahtevamo spoštovanje zakonodaje, višje odpravnine – in sicer 15 odstotkov nad zakonsko osnovo, v primeru dveh zakoncev naj se ne odpusti obeh,« je nekatere pomembnejše zahteve naštel Sašo Ristič, predsednik Sindikata kovinske in elektroindustrije Slovenije (SKEI) za kraško-notranjsko in obalno regijo. Danes so se z vodstvom Cimosa sestali zaradi napovedanih odpuščanj.  

Koprski proizvajalec avtomobilskih delov Cimos je namreč prejšnji mesec napovedal odpuščanje 200 zaposlenih – okoli 150 v Mariboru, kjer nameravajo obrat v celoti zapreti, in 50 v Senožečah. Na koprskem zavodu za zaposlovanje so že prejeli osnutek programa presežnih delavcev.  

Ristič poudarja, da je v Mariboru veliko starostno zaščitenih delavcev in delavskih predstavnikov, ki jih ni mogoče odpustiti. Ugotovili so tudi, da je Cimosovo vodstvo v nasprotju z zakonodajo za mariborske zaposlene odredilo koriščenje dopusta, kar so morali po njihovem opozorilu popraviti in ukrep prekvalificirati v čakanje na delo. »Mariborskim delavcem ponujajo službe v Vuzenici in hrvaškem Roču, kjer ima Cimos obrata,« omeni tudi Žarko Martič, predsednik sindikata SKEI za Cimos Senožeče. Kot pojasni, pa zakonski predpisi predvidevajo, da lahko delodajalec prestavi delavce na največ tri ure oddaljeno lokacijo, do katere mora biti organiziran javni prevoz.

image
Predsednik uprave Cimosa Gino Berti. FOTO: Voranc Vogel/Delo


»Vprašanje je tudi, kako lahko obstajajo viški delovne sile v Senožečah, če ta, ki v nasprotju z Mariborom ima delo, najema okoli 30 agencijskih delavcev,« poudari Ristič in doda, da so upravi Cimosa zdaj dali »domačo nalogo« in se bodo ponovno sestali prihodnji ponedeljek.

Cimos je pred tremi leti prevzela italijanska skupina TCH, ki jo vodi Gino Berti. Potem ko je lani kazalo, da se je družba začela pobirati, pa je med krizo zaradi pandemije, ki je močno prizadela avtomobilsko industrijo, spet zašla v težave. Konec lanskega leta je družba zaposlovala manj kot tisoč ljudi, pred štirimi leta pa je bilo njihovo število vsaj štirikrat večje.