Večinoma bodo do konca junija odpovedani nočni leti na relaciji Ljubljana-Skopje-Ljubljana in Ljubljana-Priština-Ljubljana, nekaj poletov pa je bilo odpovedanih tudi na posameznih drugi relacijah, so sporočili.
Danes so odpovedali polete na relaciji Ljubljana-Frankfurt-Ljubljana ter dve rotaciji na relaciji Ljubljana-Priština-Ljubljana. Za današnji dan so bili, namesto da bi odpovedali posamezne polete, primorani združiti polete Ljubljana-Podgorica-Sarajevo-Ljubljana; Ljubljana-München-Zürich-Ljubljana; Ljubljana-Skopje-Tirana-Ljubljana.
Za jutri so bili odpovedani jutranji oziroma dopoldanski leti iz Skopja, Tirane, Bruslja, Münchna in Züricha v Ljubljano ter iz Ljubljane v Bruselj in München. Ter večerni leti iz Ljubljane v Tirano, Skopje in Prištino.
»Obveščanje potnikov o odstopanjih od predvidenega urnika letenja poteka, hkrati pa se trudimo, da vsem potnikom, ki smo jim lete odpovedali, najhitreje poiščemo alternativne polete,« so še dodali.
Pravice potnikov
Če je let odpovedan, vam mora letalski prevoznik ponuditi izbiro več možnosti. Prvo; povračilo kupnine za vozovnico za tisti del poleta, ki ni bil opravljen, skupaj s povratnim letom na izhodiščno mesto odhoda takoj, ko je mogoče. Drugo; sprememba poti, da boste prispeli v končni namembni kraj takoj, ko je mogoče. Če boste izbrali to možnost, ste upravičeni do hrane in pijače, odvisno od dolžine zamude. Tretjo; sprememba poti pod primerljivimi pogoji prevoza (npr. isti razred vozovnice) na končni namembni kraj pozneje, ko potniku ustreza, je razvidno iz spletne strani Zveze potrošnikov Slovenije.Potniki so ob odpovedi leta upravičeni tudi od odškodnine. Ta znaša 250 evrov za lete do vključno 1500 kilometrov, za daljše lete so predvidene višje odškodnine. Prevoznik lahko zniža odškodnino za 50 odstotkov, če prihod z alternativnim letom na razdaljah do 1500 kilometrov ne presega dveh ur od prvotno rezerviranega leta.
Potniki niso upravičeni do odškodnine, če so bili o odpovedi obveščeni najmanj dva tedna pred odhodom. Prav tako niso upravičeni, če so bili o odpovedi obveščeni manj časa od predvidenega leta, vendar jim je bila ponujena sprememba poti, ki glede časa odhoda in prihoda ne odstopa bistveno od predvidenega rezerviranega leta. Več informacij o pravicah potnikov je mogoče prebrati na spletni strani Adrie Airways.
Že dlje časa v težavah
Adria Airways je sicer že dlje časa v težavah. Grozila ji je izguba licence, s čimer bi njihova letala ostala prizemljena, vendar je agencija za civilno letalstvo januarja ugotovila, da je z izvedenimi in predvidenimi poslovnimi in finančnimi ukrepi izkazala, da je dolgoročno plačilno sposobna ter izpolnjuje zahteve za imetnika operativne licence.
Med lani obljubljenimi ukrepi je bilo tudi deset milijonov evrov dokapitalizacije; vendar te po propadu posla z ruskim Suhojem ni bilo. Kapital je družba z 1,5 na 3,28 milijona evrov povečala s pripojitvijo družbe STBE, ki naj bi bila lastnica blagovne znamke Adria. S tem je 54-odstotni lastnik postal pravnik z Malte Stefan Beulertz, doslej 100-odstotni lastnik družbe STBE. Družba AA International Aviation Holding, ki sodi pod okrilje družbe 4K Invest, ostaja 46-odstotna lastnica.
Težke razmere za letalske prevoznike
Lani je Adria Airways poslovala z visoko izgubo, vendar poslovni izkaz podjetja za lani še ni znan. Še bolj neugodno pa je okolje za letalske prevoznike letos. Pomembnejši evropski letalski prevozniki so v prvem četrtletju letos večinoma poslovali z visoko izgubo. Spopadajo se z ostro konkurenco in posledično nižjimi cenami vozovnic ter visokimi cenami kerozina.
Konkurenca ne prizanaša niti Adrii Airways. Ta je tako srbskega prevoznika Air Serbia prijavila evropski komisiji zaradi suma pridobitve nezakonite državne pomoči. Spomnimo; prejšnji teden so z upravljalca brniškega letališča Fraporta Slovenija sporočili, da bo Air Serbia avgusta z Ljubljane začel leteti v Niš, povezavo pa bo ohranil tudi v zimskem voznem redu.
Več letalskih prevoznikov je v zadnjem času tudi propadlo; konec marca zaradi finančnih težav niso poletela letala islandske nizkocenovne letalske družbe Wow Air, ki je letela tudi v ZDA. V zadnjem času so propadli tudi britanski nizkocenovnik Flybmi, nordijski Primera Air in ciprski Cobalt.