Tokio postaja rešilna bilka športnih proizvajalcev

Adidas ima trenutno na Kitajskem 85 odstotkov manjšo prodajo, kot v istem času lani.

Objavljeno
12. marec 2020 12.46
Posodobljeno
12. marec 2020 12.46
koronavirus Foto Shutterstock
Kako močno je zastalo življenje na Kitajskem, kažejo prvi odzivi velikih proizvajalcev potrošniških izdelkov. Ključno vprašanje je, ali bodo kupci po normalizaciji razmer bolj napolnili trgovine ali pa izpada prodaje prodajalcem ne bo uspelo nadomestiti.

Nemškemu proizvajalcu športne opreme Adidas je prodaja po kitajskem novem letu (25. januarja) strmoglavila za 85 odstotkov. Zmanjšala se je tudi v drugih azijskih državah. Ker je življenje na Kitajskem še vedno močno ohromljeno, družba še ne more oceniti učinka na letošnji poslovni rezultat. Verjetno pa upa, da ji bo izpad uspelo nadomestiti v športni mrzlici sredi leta, ko bodo v Tokiu olimpijske igre.

Podobno sporočilo, sicer brez ocene izpada, je podal tudi konkurent iz Adidasove soseske Puma, ki opozarja, da bodo prvo četrtletje močno prizadeti, a hkrati upa, da bo družbi do konca leta uspelo nadomestiti izpad. Drugi največji nemški proizvajalec športne opreme pravi, da ima zaprtih približno polovico prodajaln na Kitajskem in da se učinek, predvsem zaradi upada kitajskih turistov, pozna tudi v drugih azijskih državah.

Puma približno tretjino prihodkov ustvari v Aziji, letos pa napoveduje okoli desetodstotno rast prodaje. Družba se je pohvalila z izredno močnim zadnjim lanskim četrtletjem, ko ji je uspelo prodajo povečati za 18 odstotkov. Cena delnic je zaradi vztrajanja uprave pri načrtih in seveda dobrih lanskih rezultatov poskočila za kar devet odstotkov. A s tem je le nadomestila izgubljeno vrednost od izbruha virusa.

Ključno vprašanje je, kako dolgo bodo vlagatelji verjeli optimizmu družb, ki vztrajajo pri letošnjih načrtih, kljub trenutnemu zastoju prodaje v Aziji.

Spomnimo, da je ta teden tudi prodajalec zabavne elektronike Apple opozoril, da so vse njegove trgovine na Kitajskem zaprte, zaprtih je tudi večina partnerskih prodajnih mest ali pa delujejo v omejenem obsegu. Apple ima težave tudi v nabavni verigi, tako da bo njegova ponudba lahko okrnjena tudi drugod po svetu.


Zavarovalnice štejejo škodo


Kitajska in tudi večji del Azije odpovedujeta množične športne, družabne in poslovne dogodke. Tako bodo na letošnjem tokijskem maratonu lahko tekli le profesionalni tekači. Enega največjih rekreativnih dogodkov Azije se je nameravalo udeležiti 38.000 tekačev. Lani ga je pospremilo več kot 120.000 gledalcev. Okrnjenost dogodka se bo seveda močno poznala v blagajni tako prirediteljev kot tudi sponzorjev, večinoma proizvajalcev športne opreme.

Ta konec tedna je bil sicer maraton v Kjotu, a so prireditelji prosili tekače iz Kitajske, da se prireditve ne udeležijo. Prireditelji v Tokiu so se za odpoved rekreativnega dela odločili, ker je v glavnem mestu Japonske več obolelih, medtem ko Kjoto še ni zaznal težav z virusom. Je pa konec januarja odpadel maraton v Hongkongu, ki je lani pritegnil okoli 70.000 tekačev na različne razdalje.

Po prvi oceni azijskih zavarovalničarjev škodni dogodki zaradi odpovedi prireditev že presegajo sto milijonov dolarjev. Pri tem pa je treba dodati, da niso bile vse prireditve zavarovane za primer izbruha epidemije. Če je bil še lani strošek zavarovanja za to vrsto škode zanemarljiv in praviloma del paketa, pa zdaj veliko zavarovalnic tovrstno škodo izrecno izključuje iz zavarovanj.