Tudi EBRD bi sofinancirala drugi tir

2TDK: Javno naročilo za glavna izvajalska dela bodo razpisali v dveh delih, septembra letos prvega. Upajo, da se bodo prijavili tudi Kitajci.

Objavljeno
07. junij 2019 08.20
Posodobljeno
07. junij 2019 08.27
Projekt Drugi tir so razdelili na dva dela, potencialni graditelji pa bodo morali dokazati, da imajo kapacitete za gradnjo. FOTO: Jure Eržen/Delo
Ljubljana – Tudi Evropska banka za obnovo in razvoj (EBRD) je zainteresirana za kreditiranje projekta drugi tir, je po včerajšnji predstavitvi projekta udeležencem srečanja pobude treh morij novinarjem povedal glavni direktor 2TDK Dušan Zorko. Družba 2TDK je sprejela strategijo naročanja, po kateri bodo prvi del razpisa za glavna izvajalska dela na progi Divača–Koper objavili septembra letos.

»Zadovoljni smo, da se je odzvalo šest bank za pridobitev 167 milijona evrov posojil, ki jih potrebujemo za sklenitev finančne konstrukcije. Upoštevajoč ročnost kreditov in kratek čas za odločitev, je tak odziv bank izjemen. Tudi druge banke so prepoznale kakovost in utemeljenost naložbe, da je projekt finančno stabilen in varen,« je novinarjem povedal generalni direktor 2TDK Dušan Zorko.

Še posebno ga veseli, da je tudi EBRD pripravljena financirati zadnjo fazo gradnje proge (to je postavljanje tirov in pripadajočo opremo), za katero se predvideva naložbo v vrednosti 140 milijonov evrov. Bančna posojila bodo potrebovali šele po letu 2022, saj morajo najprej počrpati do zdaj dodeljenih 154 milijonov evropskih sredstev in dodatnih 80 milijonov evrov kohezijskih sredstev, ki naj bi jih pridobili konec tega leta.

Za kreditiranje drugega tira je trenutno dovolj zainteresiranih bank.
 


Katere banke so se odzvale, še niso hoteli povedati. Na vprašanje, kakšne so možnosti, da bi v projektu sodelovale kitajske banke ali izvajalci, je Dušan Zorko odgovoril, da bi bili zelo veseli, če bi se Kitajci tako ali drugače odzvali, da pa bodo vsako vlogo, tudi morebitnih kitajskih bank ali gradbincev, obravnavali, kolikor je mogoče, transparentno.
O podrobnostih najemanja kreditov bodo lahko govorili šele, ko bo država sprejela zakon o državnem poroštvu, ki bo vplival na pogajanja z bankami. Ta zakon naj bi sprejeli do konca leta. Dogovor z EIB predvideva 30-letno odplačevanje posojila, za podobno ročnost se dogovarjajo tudi s komercialnimi bankami in EBRD.
 

Dela za drugi tir bodo oddali po delih


Po strategiji javnega naročanja so (poleg že dveh objavljenih naročil za pripravljalna dela za gradnjo dostopnih cest ter gradnjo dveh mostov in galerije v skupni dolžini 215 metrov čez dolino Glinščice) glavna dela razdelili v tri sklope. Javno naročilo za prva dva glavna sklopa del, vredna od 500 do 600 milijonov evrov, bodo po načrtih objavili že septembra letos, je včeraj napovedal direktor 2TDK Marko Brezigar. »Postavili smo že ekipo, ki bo zdaj v nekaj mesecih izdelala dokumentacijo. Progo smo razdelili na dva dela, in sicer na kraški del (dolg približno 14 kilometrov), obsegal bo gradnjo proge in dveh predorov T1 (6714 metrov) ter T2 (6017 metrov) na Krasu do kraškega roba.

Že septembra bodo objavili javno naročilo za gradnjo trase in predorov.


Drugi del pa se začenja z viaduktom Črni Kal (452 metrov) in preostalimi šestimi predori ter viaduktom Vinjan (647 metrov) na trasi do Kopra, kar je malo čez 13 kilometrov. Vsak izvajalec se bo lahko prijavil na enega od obeh sklopov ali tudi na oba skupaj. Za gradnjo na krasu bo moral imeti osem skupin in osem postrojenj za gradnjo predorov, na južnejšem (flišnem) delu pa bo moral imeti vsak kandidat šest skupin in bo moral imeti reference za gradnjo viaduktov,« je pojasnil Marko Brezigar in dodal, da bo razpis dvostopenjski. V prvem delu razpisa bodo ugotavljali zgolj to, ali so ponudniki za izvedbo del zanje tudi ustrezno kvalificirani. Ko bodo izbrali kvalificirane ponudnike, bodo v drugem delu na podlagi pridobljenega projekta za izvedbo del (PZI) ponudili še ceno izvedbe in bo o pridobitvi posla odločala predvsem cena.

Prihodnji teden bodo z izvajalcem del podpisali pogodbo za izdelavo PZI, ki bo moral biti dokončan do marca 2020. Tretji razpis za postavitev železniške opreme bodo izvedli šele po letu 2022. Do konca leta bodo objavili še mednarodni razpis za izbor nadzornega inženirja.

Najpozneje čez 14 dni naj bi bilo jasno, kateri od treh ponudnikov bo izbran za gradnjo mostov čez Glinščico. Štiri mesece po oddaji del se bo lahko začela gradnja dveh mostov in galerije, to pa pomeni, da bi se glavna dela pri projektu (formalno) lahko začela izvajati že letos, če seveda ne bo zapletov s pritožbami na državno revizijsko komisijo.

Čeprav je ministrstvo za infrastrukturo na ministrstvu za okolje in prostor pred dnevi končno sprožilo pobudo za izdelavo dopolnitve DPN za dvojnost tira (skladno z obljubami Cerarjeve vlade), pa se zdaj lotevajo gradnje samo enega tira. Marko Brezigar pa je dodal, da bodo s širitvijo treh vzporednih (oskrbovalnih) predorov zgradili 60 odstotkov »drugega drugega« tira. Ko bo drugi tir zgrajen, bodo potniški vlaki med Divačo in Koprom vozili manj kot 20 minut, zdaj vozijo več kot eno uro.