5,06
milijona evrov je Luko Koper stala naložba
milijona evrov je Luko Koper stala naložba
Samo lani je v Luko vstopilo 326.000 tovornjakov, torej povprečno tisoč na delovni dan. Kamionski promet se zadnja leta povečuje za približno eno desetino na leto. Srminski vhod bo prve mesece sprejel vsaj okoli 20 odstotkov tovornjakov, najpozneje v pol leta pa naj bi jih tja preusmerili 40 odstotkov (torej po 400 na dan). Skozenj bodo usmerjali predvsem tiste, ki so namenjeni na drugi pomol, torej vse cisterne za prevoz tekočih tovorov, tovornjake za sipke in generalne tovore (železne konstrukcije) ter za prevoze avtomobilov. Lani so v Luki pretovorili 754.409 avtomobilov.
326.000
tovornjakov je lani pripeljalo v Luko Koper
tovornjakov je lani pripeljalo v Luko Koper
Nekateri tovori v Luko direktno z avtoceste
Srminski vhod so zgradili delavci Kolektorja CPG z dvema partnerjema: Grafistom Koper in GP Krk. Rok gradnje je bil sedem mesecev, vendar se je dokončanje zavleklo za skoraj dva meseca, ker so morali graditelji poskrbeti za dodatno konsolidacijo (utrditev) nasipa, po katerem poteka nova cesta od vhoda v pristanišče. Čez nasip, ki so ga morali dodatno utrditi, so zgradili 450 metrov štiripasovne ceste pod viaduktom vzhodne ankaranske vpadnice. Vhod ima dva vstopna in dva izstopna pasova za tovornjake (sedanji glavni vhod ima tri vstopne in tri izstopne pasove). Na večji ploščadi, nad katero je tisoč kvadratnih metrov velika nadstrešnica, so postavili montažne objekte za varnostnike in carinike. Na koncu vstopne ceste je krožišče, iz katerega vodi najprej neposredni priključek na veliko avtomobilsko skladišče (parkirišče). Drugi priključek so povezali z deset let starim cestnim nadvozom nad železniško progo, s čimer bodo vsi tovornjaki veliko hitreje in varneje dostopali na drugi pomol (les, kosovni tovori, sipki tovori) brez prečkanja glavnih železniških tirov v pristanišču. Tretji priključek pa omogoča pot do drugih delov pristanišča.
40
odstotkov tovornjakov bo lahko peljalo skozi novi vhod
odstotkov tovornjakov bo lahko peljalo skozi novi vhod
Z elektronskim poslovanjem bodo olajšali vstope
V Luki Koper so pojasnili, da ob petkovem odprtju vhoda še ne bo takojšnje preusmeritve vseh načrtovanih tovornjakov na ta vhod. To se bo zgodilo postopno v prihodnjih mesecih. Pri tem preusmerjanju je namreč zelo pomembno tudi spreminjanje vstopnih formalnosti, ki jih morajo izpolniti vozniki. V Luki bodo še ta mesec začeli uvajati sistem elektronske najave tovornjakov. Del te najave je uvedba letnih ali elektronskih dovolilnic za vstop in plačilo pristojbine za luške ceste (vsak tovornjak mora za vožnjo po Luki odšteti pet evrov). Poleg luških dovolilnic se morajo prevozniki opremiti še s spremnimi tovornimi dokumenti špediterjev in carinikov. Ker bodo mnogi te papirje dobili na starem kamionskem terminalu, bodo številni tovornjaki še zmeraj vozili do terminala v mesto. Število teh voženj naj bi zmanjšali najpozneje v pol leta. Vsi upajo tudi, da bodo v Kopru čim prej prešli na elektronsko poslovanje špediterskih in pretovornih formalnosti. Nova »vrata« bo uporabljalo še več tovornjakov za izhod iz pristanišča in tudi tako razbremenilo mesto.
Po več kot desetih letih je Luka Koper dobila drugi vhod.
Koprski župan Aleš Bržan je včeraj napovedal, da bo sedanji kamionski terminal v mestu deloval najpozneje do leta 2023, ker bo takrat potekla pogodba zanj. Država je na območju DPN za pristanišče (in zunaj sedanjega območja pristanišča) določila novo površino v neposredni bližini srminskega vhoda, kjer bo morala Luka v prihodnjih nekaj letih zgraditi nov terminal. Bržan je včeraj napovedal še, da bo država najpozneje v enem letu začela graditi širšo Bertoško vpadnico (iz sedanje dvopasovnice v štiripasovnico), kar bo v prihodnjih letih dodatno razbremenilo promet v pristanišče in iz njega.