Oglobljeni nori žabec

Nori žabec (Crazy Frog) je v Veliki Britaniji po uspešnem naskoku računalnikov, mobilnikov in celo glasbenih lestvic za novoletno čestitko doživel globo v višini 40.000 funtov.

Objavljeno
17. januar 2006 22.22
Nori žabec (Crazy Frog)
London - Nori žabec (Crazy Frog) je po uspešnem naskoku računalnikov, mobilnikov in celo glasbenih lestvic za novoletno čestitko doživel globo v višini 40.000 funtov (nekaj manj kot 14 milijonov tolarjev). Britanski regulator telefonskih storitev ICSTIS od ponudnika storitev Mblox in ponudnika vsebin Jamba zahteva tudi povrnitev stroškov oškodovanim. Za prenos telefonske melodije nore žabe so se uporabniki nevede priklopili v sistem oglaševanja, ki jim je za vsako poslano sporočilo poleg standardnih stroškov zaračunal še 1,99 dolarja na prejeti sms. Zastopnik telefonske melodije nori žabec za Slovenijo ne pričakuje podobnih težav.

Melodija norega žabca je duhove burila že od marca lani, ko so prišle prve pritožbe zaradi zaračunavanja storitev sms. Glas so dvignili starši otrok, ki so se s prenosom mobilne melodije norega žabca nevede naročili na storitev pošiljanja oglasnih sporočil in si s tem bistveno povečali telefonske račune. Uporabniki (med njimi so bili najštevilnejši otroci in mladostniki) so se odzvali na TV in tiskane oglase, ki so obljubljali brezplačno melodijo norega žabca. Za nameček pa so prejeli številna plačljiva sporočila sms, ki so jih morali plačati, čeprav si žabca na telefon niso nikoli naložili.

Zato je ponudnik vsebine (»žabo« v Evropi ponuja nemški Jamba, ki je v ZDA znan kot Jamster), lani septembra na številne pritožbe odgovoril s spletnim orodjem Jamster Guardian. Aplikacija je staršem omogočila blokado omenjenih sporočil na mobilnike njihovih otrok, podjetje pa se s tem ni izognilo pregledu uradnih organov. V ZDA je bila tožba proti podjetjem VeriSign, Jamster, Jamba in trem ameriškim operaterjem vložena marca lani.

V Evropi pa je britanski regulator ICSTIS (Independent Committee for the Supervision of Standards of the Telephone Information Services) tik pred novim letom na pritožbo 338 uporabnikov odločil, da mora mobilni operater Mbox plačati 40.000 funtov kazni, stroške procesa ter vsem 338 oškodovanim uporabnikom vrniti plačane zneske poslanih kratkih sporočil. Poleg tega bo moralo podjetje povrniti stroške tudi vsem drugim uporabnikom, ki bodo dokazali, da so bili z nasedanjem zavajajočega oglaševanja norega žabca oškodovani. Mbox, ki je bil aprila že oglobljen za 2000 funtov, se je pritožil, da bi morali biti za take primere odgovorni neposredno ponudniki vsebin, toda po obstoječi zakonodaji lahko britanski ICSTIS regulira zgolj mobilne operaterje.

Nori žabec tudi v Sloveniji

Z obsežno oglaševalsko akcijo se nori žabec vse bolj oglaša tudi v Sloveniji. Ljubljansko podjetje 3line, ki ima ekskluzivne pravice za distribucijo norega žabca, ponuja melodijo za 200 tolarjev. Uporabnik z naročilom postane član mobilnega kluba 'Crazy', iz katerega se lahko brez težav tudi odjavi, je povedal predstavnik podjetja 3line Uroš Molek. Zagotovil je, da ne razmišljajo o trženjskem konceptu, kakršnega so si zamislili pri Jambi, zato tudi v TV in drugih oglasih namesto drobnega uporabljajo debeli tisk. Čeprav so zakoni pri nas verjetno bolj ohlapni kot drugod po Evropi, pa delujejo v skladu z zakonodajo, zato še niso imeli težav z norim žabcem, je še dodal Molek.

Mobilno petje zaračuna Sazas

Matej Nosan, vodja strokovno-administrativno-tehnične službe na Sazasu, je k primeru norega žabca dodal, da je »podjetje, ki trži glasbene vsebine na področju storitev mobilne tehnologije na ozemlju RS, po veljavni zakonodaji zavezano nadomestila avtorskega honorarja plačevati Združenju Sazas.« Nadomestilo avtorskega honorarja znaša 10 odstotkov neto prodajne cene za enoto, vendar ne manj kot 24 tolarjev na enoto. Po njegovih podatkih večji ponudniki svoje obveznosti redno poravnavajo. »Zaradi akcije, ki smo jo izvajali v tem mesecu, se na nas obrača tudi čedalje več manjših ponudnikov, za katere predvidevamo, da se svojih obveznosti morda niso zavedali. Seveda so vsi uporabniki po veljavnih tarifah zavezani poravnati tudi obveznosti iz prejšnjih obdobij, torej tiste, ki so nastale od začetka njihovega poslovanja oz. začetka trženja glasbenih vsebin na področju storitev mobilne tehnologije.«

Preberite v tiskani izdaji Dela.