Kriza. Beseda, ki je zaznamovala zadnje mesece minulega leta, se je, očitno, še najbolj zažrla v avtomobilsko industrijo. Pozabljamo pa, da ameriškim tovarnam že nekaj let, če ne celo desetletij, stvari ne tečejo po načrtu, da so evropske in daljnovzhodne naredile velik korak naprej k proizvodnji bolj všečnih, raznolikih in v zadnjem času tudi do okolja prijaznejših vozil in - da so avtomobilske novosti, ki jih bomo spoznali v prihodnjem letu, nastajale še v času, ko od besede kriza ni nihče izrekel niti črke k. Naj vas zato ne začudi bogata bera novih in prenovljenih avtomobilov, ki bodo v Slovenijo prispele v prihodnjih šestih mesecih (no, lahko še kakšen mesec pozneje). Motornih in opremskih novotarij tule sploh ne predstavljamo, saj bi zmanjkalo prostora, hkrati pa je jasno, da se bo morda pojavilo še kakšno presenečenje. Izvolite si torej pogledati več kot 60 drobnih upov tovarn, ki si bodo prizadevale pridobiti vašo pozornost v teh težkih časih.
Skoraj četrtina novosti prihaja na ceste v prihodnjih dneh. Kot da so vsi čakali, da mine zoprno staro leto, se takoj po praznikih obeta cela plejada, hm, novih avtomobilov. Najprej bomo dobili pozdrav z one strani Atlantika, saj bo stekla prodaja velikega, več kot pet metrov dolgega enoprostorca chyrslerja grand voyagerja. Najprej so načrtovali, da ga ne bodo ponudili na stari celini, a so si premislili. Morda je vreden premisleka tudi zato, ker ga v ZDA prodajajo celo pod Volkswagnovo znamko - ime mu je routan. Januarja bomo spoznali še eno vozilo, ki je bilo sprva namenjeno za ameriški trg: Hyundai bo v svoje salone pripeljal ix55, ki je pravzaprav evropska različica modela veracruz. Kot se spodobi, bo tu naprodaj s trilitrskim dizelskim šestvaljnikom. Nadaljujmo v istem ritmu. Hummer je še vedno živa znamka, okoljevarstvenikom se bo morda malo bolj prikupil z modelom H2, ki ga lahko poganja do 85-odstotna mešanica z etanolom. Tako kot H3T pickup ga boste lahko domov pripeljali že v tem mesecu.
Tem časom, predvsem pa evropskemu okusu sta bolj po volji dve Fordovi januarski novosti. Na slovenske ceste namreč prihaja nova fiesta (razvili so jo iz globalnega koncepta verve), pridružil pa se ji bo še popolnoma drugačen ka, ki je nastal na Fiatovi osnovi in je ne tako daljni sorodni pande in fiata 500. V razredu jima bo konkuriral novi mitsubishi colt, za katerega je treba povedati, da se je osamosvojil, saj je bil predhodnik s popkovino privezan na Daimlerjevega smarta forfour, ki ga ni več v ponudbi. Pri Nissanu so se odločili, da je čas za prenovo malega enoprostorca nota, pri Toyoti pa so poskrbeli, da se boste spet spomnili na uspešnega yarisa, ki je novo leto pričakal osvežen. Povsem drugače, bolj temeljito, so prenovili avensisa, ta v limuzinski in karavanski različici prav tako začenja slovensko pot v prvem mesecu leta 2009.
A januarskih novosti še ni konec. Zagotovo velja omeniti precej opazno prenovo škode octavie, ki jo bodo začeli prodajati v teh dneh, tržno je manj zanimiva prenovljena honda legend. Ker smo začeli z Američani, se spodobi z njimi še končati. A prej se trdno primite: ko bodo v novem letu prvič odprli salone, boste lahko kupili corvetto ZR1, ki je nadvse pripravna za postavljanje z zažiganjem gum in podobnim pobalinstvom. Pod motornim pokrovom bo namreč rjovel osemvaljnik s kar 476 kW (647 KM) moči in 807 Nm navora. Jasno, da je pogon speljan na zadnji kolesni par ... Ne dosti slabše zmogljivosti bo imel cadillac CTS V s 408 kW (556 KM) močnim osemvaljnikom.
Na vrsti so februarskih novosti. Prihajajo namreč trije porscheji: prenovljena sta cayman in boxster, iz Zuffenhausna nas pomirjajo, da imata oba motorje z izboljšano učinkovitostjo, bolj kot zanimivost in zgodovinsko prelomnico pa omenimo začetek prodaje dizelsko gnanega cayenna - gre namreč za prvega porscheja z dizelskim motorjem.
Bo pa februar spet zanimiv za ljubitelje majhnih avtomobilov. Fiat qubo je mali velikoprostorec, ki je zrasel na enaki osnovi kot citroën nemo in peugeot bipper. Po februarskem začetku prodaje osnovne različice se septembra obeta še s terenskimi dodatki (ne, nihče ni omenil štirikolesnega pogona!) ozaljšani qubo adventure. Tudi toyota aygo je ena od trojčkov (tu sta zraven Citroën s C1 in Peugeot z modelom 107), ki se bo v najkrajšem mesecu leta na slovenske ceste podala v novi podobi. Povsem nov, celo z novim imenom oziroma oznako, je hyundai i20. Nadomešča uspešnega getza, kakšen je, smo v naši prilogi predstavili pred nekaj tedni.
Še eno korejsko novost bomo pričakali v času zimskih šolskih počitnic - le tega si ne upamo napovedati, ali bo naprodaj že med ljubljanskimi (konec februarja) ali šele v začetku marca. Kia soul ni običajen mali avtomobil ali velikoprostorec, še manj enoprostorec, je nekaj vmes. S štirimi metri in visoko postavljenimi sedeži bi lahko zadovoljila kupce, ki iščejo nekaj posebnega, a uporabnega. Bo soul že v marcu dobil izzivalca. Citroën bo namreč začel prodajati malega enoprostorca C3 picasso - glede na to, kako uspešna sta bila že dva picassa, še zlasti prvi, bi mu lahko bili časi pisani na kožo. Marec bo na ceste zvabil še peugeota bipperja, sorodnika prej omenjenega fiata quba, ker bodo dnevi že bolj topli, pa se utegne kdo ogreti za klasičnega roadsterja, mazdo MX-5, ki bo novo sezono dočakala malo prenovljena.
Mercedes-Benz je doslej prodal že več kot poldrugi milijon limuzin in karavanov razreda E. Od novega modela, ki ga bo predstavil v letošnjem tretjem mesecu, bo precej odvisna njegova prihodnost. Zelo nestrpno prvi mesec pomladi pričakujejo tudi Oplovi prodajalci, saj se bo vectra takrat dokončno umaknila s trga, nadomestila jo bo insignia, ki naj bi bila precej bolj razburljiva in zato zanimiva tudi tistim, ki so ople do zdaj spregledali. V drugem četrtletju bo sledila še karavanska izvedba sports tourer (khm, ali si niso ravno pri Oplu izmislili imena karavan?!). Kot smetana na torti oziroma jagoda na njej bo prvo četrtletje zaokrožila slovenska predstavitev ljudskega ferrarija californie - kolikor je ferrari sploh lahko ljudski, seveda.
April bo po januarju spet Toyotin, in to skoraj dobesedno. Dve japonski novosti naj bi kazali, kako svetle so ideje o drugačnih avtomobilih, ki jih bomo vozili v prihodnosti. Urban cruiser je mali športni terenec, ki naj bi v kriznih časih zadovoljil želje ljubiteljev teh ne povsem racionalnih vozil, medtem ko je iQ nekakšna nadgradnja dvosedežnega smarta: na manj kot treh metrih dolžine namreč ponuja prostor za štiri, le da ne smejo biti vsi odrasli. Bero dopolnjuje prenovljeni RAV4, pri katerem omenjajo predvsem nove tehnične rešitve.
Medtem ko bo volkswagen golf plus nekako pričakovano nadaljeval pot, ki jo je utrla že prejšnja različica tega bolj dinamičnega in predvsem bolj prilagodljivega golfa, pa naj bi chevrolet cruze dokazal, da so mlačni časi nubire in lacettija minili - ponašal naj bi se s sodobno, evropskemu okusu prilagojeno zasnovo. Aprila bo čas za prestavitev poltovornjaka mitsubishi L200 s podaljšanim kesonom, nekje med prvomajskimi prazniki (no, v resnici tik pred ali tik za njimi) pa Lexus obljublja začetek prodaje prenovljenega športnega terenca RX 400h s hibridnim pogonom.
Upajmo, da bomo maja že pozabili na temne čase, če nič drugega, bodo dnevi daljši, toplejši in verjetno tudi bolj sončni. Izkoristili jih boste lahko z dvema novostma: Peugeot takrat v Sloveniji načrtuje začetek prodaje modela 308 CC, torej kabrioleta s trdno streho, ki jo bo imel po novem tudi BMW Z4 (in bo zato naprodaj le v eni različici, naslednici coupeja in roadsterja), medtem ko pri audiju A5 cabrio streha ostaja platnena, odpira pa se prav tako z električno pomočjo. Mercedes-Benz bo na ceste zapeljal naslednika modela CLK, ki pa se bo po novem (in spet) imenoval E coupe. Za zdaj se nič ne govori o različici z odprto streho.
V petem mesecu se obetajo tri novosti iz vroče Španije. Seat exeo je povsem nov model, ki zaradi limuzinske oblike najbrž ne bo bistveno vplival na prodajo pri nas, bi pa lahko prenova dvignila prodajne številke pri modelih leon, altea in altea XL. Hyundai bo v tistem času petvratni dodal še trivratno različico modela i20, Mitsubishi namerava razširiti ponudbo lancerjev z različicama ralliart v limuzinski in kombilimuzinski (sportback) izvedbi, obeta se lepotna operacija honde civic. Za družine bo zanimiva predstavitev nove toyote corolle verso, ki očitno ohranja ime, maja pa se bodo celo Američani pokazali v lepši podobi, saj bo na slovenski trg prišel cadillac escalade s hibridnim motorjem. Hibridno srečo v Evropi bo poskusila tudi Honda, in sicer z novim modelom insight ob koncu maja oziroma v začetku junija.
Pred poletjem bo na trgu spet vrelo od novosti. Junija bomo spoznali dva povsem nova avtomobila. Peugeot si je model 3008 zamislil kot udejanjenje koncepta prologue, po številki sodeč bo šlo za malega športnega terenca. Audi namerava poletne dni popestriti s posebno, allroad različico modela A4 - glede na videno pri audiju A6 bo šlo za dvignjeno podvozje z dodatki za zaščito karoserije. Zanimivo bo opazovati, koliko bo povpraševanja po novi, še drzneje oblikovani mazdi3, ki je v sedanji različici lepo zaokrožila prodajne številke te avtomobilske znamke. Od junija. Tako kot hibridna izvedba mercedesa-benza razreda S (400 hybrid), karavanska različica (SW) cadillaca STS ali prenovljen volvo S80. To, da bo nov poltovornjak ford ranger, bo zanimivo za manjši del kupcev, ni pa še jasno, ali bodo pri nas sploh ponudili nissana 370Z (odvisno od zanimanja) in nissana pixa (odvisno od cene) - zadnjega bodo izdelovali v Indiji in mu bo ime tudi suzuki alto.
Tule omenimo še nekaj avtomobilov, pri katerih o začetku prodaje piše zgolj: prva polovica ali drugo četrtletje 2009. Dobili naj bi dva nova maseratija (quattroporte sport GTS in gran turismo S), podaljšano različico BMW serije 7 z dizelskim šestvaljnikom (730dL) in minija cabria. In še pogled v vroče poletne dni: julija bo stekla prodaja lexusa IS 250cc, takrat bodo prikazali tudi prenovljenega mercedes-benza GL in bencinsko različico prenovljenega fiata sedici - dizelska bo naprodaj od septembra. No, v devetem mesecu bo čas tudi za predstavitev novega volkswagna pola, dobili bomo ...
Ups. Obljubili smo vam le novosti v prvi polovici leta. Dovolj bo. Naj kaj ostane za konec poletja, ko se bomo spet sprehodili po slovenskem avtomobilskem trgu bližnje prihodnosti. Srčno upamo, da nam takrat v prvem stavku ne bo treba omeniti besede na K. Če bo vsaj polovica tule omenjenih novosti dobro sprejeta, verjamemo v svetlo prihodnost. Kaj nam pa preostane ...
Iz sobotnega tiskanega Dela