Pet stavkovnih zahtev sindikatov SŽ

Generalni direktor Slovenskih železnic Goran Brankovič je prejel stavkovne zahteve šestih reprezentativnih sindikatov, ki s stavko želijo opozoriti  na slabo stanje železnic, in pravi, da jih bo skrbno preučil ter tudi odgovoril nanje.

Objavljeno
22. oktober 2009 14.56
Ma.B./STA
Ma.B./STA
Ljubljana - Šest reprezentativnih sindikatov Slovenskih železnic, ki so za 4. november med 10. in 11. uro napovedali opozorilno stavko, je danes predstavilo podrobnosti stavke. Še danes bodo sindikati pozvali vodstvo družbe, da se začnejo pogajanja o stavkovnih zahtevah in da se določi obseg izvajanja storitev v času stavke.

"Zaenkrat kaže, da opozorilna stavka bo, verjetno pa bo sledila še kakšna," je na novinarski konferenci v Ljubljani povedal predsednik stavkovnega odbora in predsednik sindikata železniškega transporta Jože Pavšek.

Za vozni red vlakov v času opozorilne stavke je pristojna uprava, je pojasnil predsednik sindikata strojevodij Zlatko Ratej. Vlaki, ki imajo predvidene prihode med 10. in 11. uro, bodo vozili z maksimalno eno uro zamude, vlaki, ki bodo v času stavke že na poti, pa se ne bodo ustavljali. Mednarodni promet se bo po Ratajevih besedah izvajal brez zadrževanja.

Sindikati imajo pet stavkovnih zahtev, je pojasnil Pavšek. V primeru potrebe po spremembi organiziranosti železnic zahtevajo njeno izvedbo po predhodnem posvetovanju s socialnimi partnerji. Če bo prišlo do sprememb v organiziranosti Slovenskih železnic, naj do teh pride na način, ki bo zagotavljal enovitost upravljanja in vodenja sistema železnic, socialno varnost vseh zaposlenih in varnost železniškega prometa.

Sindikati poleg omenjenega, ki je po Pavškovih besedah glavni povod za izvedbo opozorilne stavke, zahtevajo tudi vzpostavitev normalnega načina vodenja in nadzora poslovanja Slovenskih železnic ter dosledno izvajanje ukrepov za izboljšanje poslovanja. Zahtevajo tudi sprejem in realizacijo potrebnih ukrepov za zaustavitev trendov padanja tovora in transportnih prihodkov ter rešitev problematike preteklih izgub in dolgov, s čimer naj se omogoči nemoteno poslovanje družbe in izplačilo plač.

Brankovič bo preučil stavkovne zahteve sindikatov


Generalni direktor Slovenskih železnic Goran Brankovič je danes prejel stavkovne zahteve šestih reprezentativnih sindikatov, ki so za 4. november napovedali enourno opozorilno stavko. "Skrbno jih bom preučil in tudi odgovoril nanje," poudarja Brankovič, ki pričakuje, da bodo pogajanja potekala v konstruktivnem vzdušju. "Moja vrata so vedno odprta za sodelovanje in dogovore, ki bodo v korist sistemu Slovenskih železnic. Zahtev sindikatov, ki se tičejo nadzornega sveta in zanje nismo pristojni, pa ne morem komentirati," je Brankovič, ki je vodenje železnic prevzel 1. oktobra, zapisal v sporočilu za javnost.

Brankovič je še poudaril, da realna ocena morebitne škode zaradi napovedane stavke trenutno še ni mogoča. Po dosedanjih izkušnjah v potniškem prometu enourna stavka v tem terminu ne povzroči večjih ovir, saj velika večina potnikov potuje v drugih terminih - zjutraj in popoldne. Poleg tega bodo vsi vlaki, ki bodo vožnjo začeli pred morebitno stavko, pripeljali do končne postaje, vozili pa bodo tudi vsi mednarodni potniški vlaki.

"V tovornem prometu pa bodo Slovenske železnice naredile vse, da bodo s prilagajanjem voženj tovornih vlakov poslovno škodo kar najbolj zmanjšale," še zagotavlja generalni direktor železnic.

Vlačič: Prestrukturiranje železnic bo dolgo, a s socialnim čutom

Reorganizacija Slovenskih železnic je po besedah ministra za promet Patricka Vlačiča nujna. Kmalu bodo končane podlage za reorganizacijo, ki bo predvidoma trajala od tri do pet let. "Prestrukturiranje bo dolgo, a bo opravljeno s socialnim čutom," zagotavlja minister. "Spremembe na Slovenskih železnicah ne samo, da podpiram, jih bom tudi zahteval," je danes na novinarski konferenci po seji vlade poudaril Vlačič, ki v kratkem napoveduje tudi obisk družbe. Vlačič sicer ni in ne pričakuje, da bo do sprememb na železnicah prišlo brez odpora.