Ljubljana − Leto 2017 je za Kolektor uspešno tako na poslovnem kot tudi prevzemnem področju. Po nemški skupini Conttek Group je idrijski koncern včeraj postal lastnik še italijanske skupine Microtel Group. Obe družbi sta lani ustvarili okoli 95 milijonov evrov prihodkov in zaposlovali več kot 850 ljudi. A kar je pomembneje, v Kolektor prinašata ob novih produktnih linijah tudi pomembna znanja in kompetence, ki so najboljša garancija za nadaljnjo poslovno uspešnost in rast.
Če so Nemci svetovno priznani proizvajalci na področju natančnega štancanja, brizganja, obrizgavanja in montaže zahtevnih hibridnih izdelkov za avtomobilsko industrijo, se italijanska skupina ukvarja s proizvodnjo specialne elektronike, senzorike na podlagi tehnologije in izdelave tiskanih vezij na keramiki.
Ključno za Kolektor je, da je Microtelu na podlagi te tehnologije uspelo razviti tlačne in kombinirane tlačno-temperaturne senzorje, ki jih že vrsto let uspešno dobavljajo tudi avtomobilski industriji. »Prav na tem področju vidimo veliko sinergij z našimi programi ter največjo dodano vrednost prevzema,« so zapisali v Kolektorju.
Tlakovanje poti do milijarde prihodkov
Microtel Group je dolgo na seznamu želja koncerna Kolektor. Toda prevzem se je izkazal za precej zahtevnega, celoten proces je trajal namreč kar dve leti in pol in je bil po oceni Radovana Bolka, predsednika uprave Kolektor Group, verjetno eden najdaljših v Kolektorjevi zgodovini.
Microtel Group je imel namreč težave z nasledstvom. Soustanovitelja in lastnika Roberto May ter Giuseppe Regalia sta kljub dejstvu, da štejeta več kot 70 let, še danes aktivna pri vodenju skupine. Ker nista imela naslednika, sta po Bolkovih besedah začela iskati potencialnega kupca, pri odločanju o njegovi primernosti pa sta vztrajala, da mora kupec postati strateški partner.
Pri Kolektorju bodo storili prav to. »V Milanu bomo vzpostavili neke vrste kompetenčni center za senzoriko,« je obljubil Bolko, ki se je z vodstvom Kolektorja že v ponedeljek predstavil zaposlenim v Italiji. »Bili smo dobro sprejeti,« je še dejal in dodal, da kljub splošnem prepričanju, da imajo Italijani v določenih industrijah odklonilen odnos do tujega kapitala, na koncu ni bilo več veliko preprek za prevzem.
Kot je pojasnil Bolko: »Vendarle smo imeli opraviti z ljudmi, ki so bogati s tehničnim znanjem in niso imeli političnih interesov.«
Giuseppe Regalia, Radovan Bolko in Roberto May po podpisu pogodbe. Foto: Arhiv podjetja
Interes Kolektorja v poslu je jasen − poiskati sinergije in ostati konkurenčen v svoji paradni, avtomobilski panogi. »Integracija prevzetih podjetij je praviloma precej bolj zahtevna od samega prevzema. Da bi na koncu imeli sinergije, je potrebnega veliko napora,« ob tem opozarja na izzive prevzemnih aktivnosti Bolko, ki še nima odgovora na vprašanje, kaj se bo zgodilo z vsemi odvisnimi družbami Microtel Group.
Kolektor bo ohranil proizvodnjo v Nemčiji (Siegert electronic), a predvsem pri izdelkih, ki prenesejo višjo ceno dela v Nemčiji, kjer so proizvodni procesi sicer že skoraj popolnoma avtomatizirani. Podjetje v Šanghaju, ki zaposluje 30 ljudi, bo Kolektor morda pripojil svojemu kitajskemu podjetju, pri tem pa bi lahko pariško pisarno s petimi zaposlenimi uporabil za aktivnejšo prisotnost na francoskem trgu, kjer doslej ni bil neposredno prisoten.
A gledano širše je prevzem nov korak na poti k cilju Kolektorja, da do leta 2020 doseže eno milijardo letnih prihodkov, kar hoče doseči z organsko rastjo in prevzemi. Lani je bila celotna skupine že več kot na pol poti. Prihodki so ob dobrih 33 milijonih čistega dobička presegli 550 milijonov evrov. Letos naj bi presegli 650 milijonov evrov, prihodnje leto pa 700 milijonov evrov.
S prevzemi do znanja, z diverzifikacijo do stabilnosti
Če je Kolektor nekoč bolj ali manj stavil na svoje kompetence v avtomobilski industriji, temelji zdaj njegovo poslovanje na treh ključnih stebrih. Ob avtomobilskem postajata izredno pomembna tudi energetski in gradbeni steber, kjer je Kolektor prisoten tako z gradbenimi kot inženirskimi podjetij.
V Kolektorju pričakujejo najvišjo rast na področju elektroenergetike, manjšo rast na področju gradbeništva in stabilno poslovanje avtomobilske divizije. Ta struktura naj bi zagotavljala odpornost na bodoče ekonomske šoke, saj so gibanja v energetiki in gradbeništvu po Bolkovih besedah pogosto aciklična glede na dogajanje v avtomobilski industriji.
Ta ostaja še vedno osrednja v poslovni strategiji Kolektorja, kar navsezadnje dokazuje prevzem Conttek Group in Microtel Group. »Kompetence so izrednega pomena, saj težimo k preobrazbi od ponudnika enostavnih k ponudniku zahtevnih produktov za avtomobilsko industrijo,« je poudaril Bolko.
S tem namenom v Kolektorju gradijo portfelj proizvodov za električne in hibridne motorje ter za e-mobilnost in avtonomna vozila. Da bi ostali v koraku s časom in spremembami, ki jih ta prinaša, pa gradijo že tudi četrti steber skupine, ki se bo ukvarjal z zagonskimi podjetji, digitalizacijo, internetom stvari in s področji industrije 4.0.