Ameriško računalniško podjetje Adobe je pred kratkim svojemu programskemu paketu Creative Cloud dodalo storitev za urejanje in prodajo fotografij Adobe Stock. Z njo se poskuša uveljaviti na dobičkonosnem trgu prodaje visokokakovostnih fotografij in tekmovati z uveljavljenimi ponudniki tovrstnih storitev.
Računalniško podjetje Adobe je bilo ustanovljeno leta 1982 v San Joseju v ameriški zvezni državi Kalifornija in zaradi uspešnega poslovanja čez štiri leta ponudilo svoje delnice na newyorški borzi Nasdaq. Konec osemdesetih let je Adobe predstavil svoj najuspešnejši izdelek, računalniški program za obdelavo fotografij in grafik Photoshop, nekaj let pozneje pa razvil obliko zapisa datoteke .pdf, ki je pozneje postala standardizirana oblika zapisa za izmenjavo elektronskih dokumentov.
Zdaj podjetje Adobe velja za enega vodilnih izdelovalcev grafičnih programov na svetu, njegov najbolj znan izdelek pa je paket programske opreme Creative Cloud, ki ponuja storitve po internetu in zanje je treba plačevati letno naročnino. Leta 1999 je imelo podjetje približno milijardo dolarjev letnih prihodkov, leta 2012 so ti dosegli že štiri milijarde dolarjev. Adobe zaposluje 13.500 ljudi, nekaj manj kot polovica jih je zaposlenih na sedežu družbe v kalifornijskem San Joseju, preostali delajo v drugih razvojnih enotah drugod po Združenih državah Amerike.
Podjetje Adobe je pred kratkim svojemu priljubljenemu programskemu paketu Creative Cloud dodalo plačljivo storitev za urejanje in prodajo fotografij Adobe Stock. S storitvijo uporabniki pridobijo pravico do uporabe kakovostnih fotografij ter jih po želji urejajo in obdelujejo. Storitev je pravzaprav prenovljena različica storitve Fotolia, ki jo je Adobe kupil januarja letos, in je po znižani ceni na voljo uporabnikom Adobovega paketa Creative Cloud, kupiti pa jo je mogoče tudi kot samostojno storitev.
Po mnenju analitikov se bo moral Adobe močno potruditi, če bo hotel resno tekmovati z uveljavljenimi ponudniki na tem področju, denimo s ponudnikoma Shutterstock ali Getty Images. Adobe Stock trenutno ponuja 40 milijonov slik, galerija Shutterstock pa več kot 56 milijonov. Zelo pomemben dejavnik pri boju za prevlado na trgu, ki je po nekaterih ocenah vreden tri milijarde dolarjev, bo cena ponudbe, ki bi lahko privabila ali odgnala številne uporabnike. V Adobu pričakujejo, da bodo letos s storitvijo Adobe Stock zaslužili približno 75 milijonov dolarjev.