Ljubljana – Predsednika uprave in nadzornega sveta Adrie Airways Mark Anžur in Tone Pekolj sta za 23. november sklicala 37. sejo skupščine te delniške družbe. Glavna točka je dokapitalizacija družbe oziroma povečanje osnovnega kapitala z izključno z denarnimi sredstvi s sedanjih 3,5 milijona evrov za največ osem milijonov evrov.
Obstoječi delničarji – SDH ima po priključitvi nekdanjega večinskega lastnika PDP 71,95-odstotni delež, DUTB pa 19,63-odstotni delež – pri dokapitalizaciji nimajo prednostne pravice. Niti, dodajmo, možnosti, saj je država AA že nekajkrat dokapitalizirala. Po lanski evropski odločitvi, da pri tem ni šlo za nedovoljeno pomoč, je jasno, da novih sredstev država v AA ne more več usmeriti.
Adria Airways je sicer v postopku prodaje/dokapitalizacije, v kakšni stopnji je, je poslovna skrivnost. So pa v SDH že pojasnili, da podpirajo povečanje osnovnega kapitala družbe. SDH in Adria Airways pa v en glas pojasnjujeta, da se bo tako izboljšala likvidnost družbe ter okrepila kapitalsko ustreznost in s tem vzpostavila podlaga za normalno poslovanje in nadaljnji razvoj družbe. "Navedeno je v interesu tako obstoječih lastnikov in družbe ter potencialnih investitorjev oziroma potencialnih kupcev deleža družbe," še sporočajo iz SDH in iz Adrie Airways.
Svež kapital za okrepitev družbe
"S predlaganim ukrepom se bo v bilanci stanja družbe hkrati povečal lastniški kapital družbe, na podlagi česar se bo izboljšala kapitalska struktura oziroma kapitalska ustreznost družbe," razlagajo v SDH in v AA. "Svež kapital bi bil za nadaljnji razvoj družbe izredno pomemben in bi predstavljal nujno potrebno kapitalsko in finančno okrepitev družbe." Glede na vse možnosti povečanja osnovnega kapitala, kot jih predvideva veljavna zakonodaja, v SDH in AA ocenjujejo, da je "predlagani način najboljši, najhitrejši in najbolj učinkovit, da se zagotovi učinkovito izvedbo povečanja osnovnega kapitala v najkrajšem roku."
Adria Airways je izdala 3.542.445 navadnih imenskih prosto prenosljivih kosovnih delnic z glasovalno pravico. Ker bi vložek enega evra pomenil eno delnico, bi ob vplačilu maksimalnega zneska vplačnik dejansko postal večinski, 69-odstotni lastnik družbe.
Delnice bodo ponudili znanim vlagateljem
"Vse novo izdane delnice bi se ponudile vnaprej znanim vlagateljem," so dodali v Adrii Airways in dodali, da bo družba "omogočila možnost vpisa in vplačila novih delnic poleg obstoječim delničarjem tudi ostalim osebam, ki so zainteresirane za vstop v lastniško strukturo družbe ter njeno nadaljnjo uspešno poslovanje in razvoj. Poziv k vplačilu in vpisu novih delnic bo izveden po sprejemu predlaganega sklepa. Poziv bo poslan zaprtemu krogu investitorjev, kar bo v primeru, da bo sklep s strani delničarjev sprejet" – o čemer pa glede na podporo SDH ne gre dvomiti – znano po skupščini.
Poslovanje
Kakšno je tekoče poslovanje Adrie Airways ni moč izvedeti. Adriini prihodki na potnika zadnja leta upadajo – leta 2012 so bili 134 evrov, leta 2013 še 129 evrov in lani samo še 119 evrov. In verjetno še padajo.
Lani je imela AA dobrih 151 milijonov evrov celotnih prihodkov, prihodki od prevoza potnikov so dosegli 137 milijonov evrov, dobička je bilo za slabe tri milijone evrov, čistega dobička 921.123 evrov in bilančnega dobička 895.039,36 evrov.
Lani je k pozitivnim številkam pripomogla prodaja letal in njihov takojšen najem, tako da ima AA sedaj v lasti vsega še eno samo letalo.