Adria na letala uvaja intranet

Potniki bodo prek svojih naprav lahko brskali po različnih vsebinah ali »klepetali« med seboj.

Objavljeno
10. december 2015 15.02
A. S.
A. S.

Smlednik – Od danes deluje na vseh (rednih in čarterskih) letih Adrie Airways z Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana storitev OnAir Entertainment, nekakšen intranet. Z lastnimi elektronskimi napravami od pametnih telefonov preko tablic do prenosnikov lahko potniki preko brezžičnega omrežja dostopajo na portal z uporabnimi vsebinami o samem letu, turističnimi informacijami in z zabavnimi igricami ter možnostjo klepeta z ostalimi potniki na letalu.

Nova brezplačna storitev potnikom ponuja potovalne nasvete, podatke o letu, igre za kratkočasenje, brskanje po ponudbi Adriine trgovine v letalu SkyShop, klepet z ostalimi potniki na letalu ter članke iz OnAir Magazina, prenovljene Adriine revije. Ta bo poslej namesto šestkrat izhajala štirikrat na leto, dostopna pa ni več le v tiskani obliki, temveč tudi v elektronski. Urednica Barbara Mihevc Bukovec napoveduje sprotno dodajanje vsebin, ki bodo v spletni obliki, tako na internetni strani kot na novem OnAir Entertainmentu razširjene z video vsebinami. Predvsem pa so digitalizirane tudi zanimive vsebine iz preteklih petindvajsetih let. Z temi zgodbami želijo pritegniti bralce k potepanju po Sloveniji in v tujini.

Iztok Franko, direktor marketinga in IT ter vodja projekta OnAir Entertainment o višini stroškov ni govoril, bili pa so minimalni, saj so 70 do 80 odstotkov projekta pokrili z optimizacijo stroškov. Prenosni oddajniki so najeti pri razvijalcu, nizozemski družbi Air Free. Vsebine so podobne kot jih ponujajo prevozniki na prekooceanskih letih, vendar so v tistih primerih naprave vgrajene v letala, njihova cena pa je zapisana s šestmestnimi številkami. Filmov še ne bo moč gledati, nenazadnje je večina Adriinih letov krajših, v AA pa razmišljajo o krajših risankah. Soicialna omrežja so zaenkrat omejena na klepet znotraj potniške kabine; s pilotsko kabino ni moč komunicirati, tudi s kabinskim osebjem, ki ima na kratkih letih itak dovolj dela, (še) ne.

Kapetan Urban Demšar je povedal, da so bile naprave preizkušene na tleh in na letih in so primerne za uporabo, kar sta potrdila tudi proizvajalca obeh tipov letal v Adriini floti, Bombardier in Airbus. Uporaba elektronskih naprav v letalih se je v zadnjih letih precej spremenila in je možna v letalskem načinu, govor in pošiljanje sporočil pa sta še vedno prepovedana. Se je pa klepetalnica v storitvi OnAir Entertainment v poskusni dobi izkazala kot zelo priljubljena. Pogled v prihodnost kaže, da bo telefon nekoč potniku napovedal, da ima njegovo letalo pri odhodu zamudo in še bolj futuristično bo njegov avto zaznal, da je dvignil prtljago in se sam pripeljal z letališke garaže.

Barbara Mihevc Bukovec napoveduje, da bo prenovljena revija Adria OnAir Magazine še naprej prinašala raznovrstne vsebine in ohranjala kakovost svoje predhodnice In-Flight Magazine. Osnovni namen revije je pač predstavitev Adrie Airways z vsemi značilnostmi: mrežo poletov, novostmi in obvestili za potnike, obenem pa s privlačnimi članki, z izbrano vsebino in dobrimi fotografijami pritegniti bralce.

S prenosom člankov v elektronske medije – poseben kotiček na spletni strani www.adria.si in na portalu OnAir Entertainment – bodo postale vsebine Adrie Airways odslej dostopne še širšemu krogu bralcev. Barbara Mihevc Bukovec napoveduje, da bodo objavljali članke s področij kulinarike, arhitekture, narave, športa in letalstva, ... . Posebej po letalski tematiki je veliko zanimanja. Prav taka vsebina pa je po besedah Iztoka Franka priložnost za sodelovanje s turistično industrijo.