Agrokor bo dokončno prevzel nadzor nad ljubljanskim Kompasom

Agrokor je priglasil koncentracijo s hrvaško družbo Adriatica.net, ki je glavna lastnica turističnega podjetja Kompas.

Objavljeno
02. junij 2015 11.58
jer-Agrokor
V. T., gospodarstvo
V. T., gospodarstvo

Ljubljana − Potem ko je hrvaški Agrokor v začetku leta imenoval svojega predstavnika v nadzorni svet Kompasa, vse kaže, da želi Agrokor zdaj pridobiti še kontrolo v ljubljanskem turističnem podjetju.

Hrvaški Agrokor je sredi maja na slovenskega varuha konkurence (AVK) oddal prošnjo za priglasitev koncentracije med Agrokorjem in družbo Adriatica.net. Informacija sama po sebi ne bi bila zanimiva, če ne bi šlo za dve hrvaški podjetji, od katerih ena drži roko nad pomembnim delom slovenske trgovine, povezani pa sta tudi v turizmu. Agrokor namreč ni le lastnik Mercatorja, temveč je tudi manjšinski lastnik hrvaške spletne turistične agencije Adriatica.net, ki od leta 2008 bedi nad ljubljanskim Kompasom.

Priglasitev koncentracije Agrokor-Adriatica.net pri slovenskem varuhu konkurence nakazuje, da želi Agrokor zdaj še povečati svoj lastniški vpliv v Adriatici.net in s tem tudi v Kompasu. To je razvidno tudi s spletne strani hrvaškega varuha konkurence (Agencija za varstvo konkurence AZTN), kjer je Agrokor koncentracijo z družbo Adriatica.net priglasil konec prejšnjega tedna. Kot je Agrokor navedel v priglasitvi, hoče pridobiti neposredni nadzor nad Adriatica.net. Zadnja ni le lastnica Kompasa, temveč tudi več turističnih družb na Hrvaškem, med njimi so, denimo, Atlas iz Dubrovnika, Atlas Airtours, Astarea, če naštejemo le nekatere.

In zakaj je Agrokor koncentracijo priglasil tudi pri slovenskem varuhu konkurence? Zato, ker mu to narekuje zakon o preprečevanju omejevanja konkurence. Po črki zakona mora prevzemnik priglasiti koncentracijo, če skupni promet združenih podjetij na upoštevnem trgu (v tem primeru v Sloveniji) presega 35 milijonov evrov, letni promet prevzetega podjetja (Adriatica.net oziroma Kompasa) skupaj s podjetji v skupini pa milijon evrov, oboje v zadnjem letu. Ker sta obe merili izpoljnjeni − skupni promet Mercatorja je veliko višji od 35 milijonov evrov −, gre sklepati, da se bodo v prihodnjih tednih ali mesecih zgodile nove spremembe v lastništvu ljubljanskega Kompasa.