Balažič: »Mercator je na stabilni barki, na morju, ki se je malenkost umirilo«

Poslovanje trgovinske dejavnosti se je v drugem polletju 2014 postopoma izboljševalo in trend se nadaljuje v letu 2015, pravijo v Mercatorju.

Objavljeno
18. junij 2015 19.30
ace/Mercator
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo

Ljubljana - Delničarji Mercatorja na čelu s hrvaškim Agrokorjem so na današnji skupščini podelili razrešnico upravi pod vodstvom Tonija Balažiča in nadzornikom, ki jim trenutno predseduje Ante Todorić.

Pričakovanja, da bo junijska skupščina Mercatorja tudi priložnost za pogovor novinarjev z prvim možem Agrokorja Ivico Todorićem, se niso uresničila, saj ga ni bilo na redno srečanje delničarjev v Ljubljani, je pa namesto njega stanje v Mercatorju ob letu osorej (torej slabo leto dni po prodaji večinskega deleža) povzel njegov prvi mož Toni Balažič; že uvodoma je leto 2014 opisal kot »polno izzivov in po svoje tudi zgodovinsko«, saj se je končalo s prodajo 51-odstotnega deleža in kasneje z Agrokorjevim prevzemom Mercatorja.

Čeprav je Mercator leto 2014 končal z visoko izgubo (na ravni skupine je je bilo za dobrih 44,5 milijonov evrov), v družbi menijo, da je bilo lansko poslovanje uspešno. Še zlasti zato, ker je skupina zaključila proces prestrukturiranja finančnih obveznosti ter s tem dosegla finančno stabilizacijo, ki je ključnega pomena za njen dolgoročni obstoj. »Mercator ima še za približno 770 milijonov evrov dolga,« je po skupščini povedal Balažič. V letu 2014 se je nadaljevala tudi poslovna reorganizacija, ki pa še ni končana. Še lani je Mercator posloval na petih trgih v regiji, letos pa le še na treh »močnih trgih«, v Sloveniji, Srbiji in v Črni Gori.

Balažič verjame, da je združitev Mercatorja in Agrokorja pozitivna sprememba za oba trgovca, saj je skupna družba zdaj trgovec številka ena v celotni regiji. Med večjimi premiki je izpostavil tudi nadaljevanje procesa cenovnega pozicioniranja Mercatorja, ki so ga občutno izboljšali.

Nadaljnjo rezanje stroškov

V Mercatorju verjamejo, da bodo letošnje leto končali pozitivno, kar pa ne bo mogoče brez nadaljnega rezanja stroškov na vseh ravneh. V zadnjih dveh letih je Mercator že znižal stroške za približno 60 milijonov evrov, in to na razlličnih ravneh, pri materialnih stroških, stroških storitev in delno tudi pri stroških dela. »Pred prevzemom smo v letu in pol znižali število zaposlenih za nekaj sto, tudi oz. predvsem v administraciji. S procesom optimizacije nadaljujemo tudi letos, vendar s precej manjšimi rezi zaposlenih kot v minulih dveh letih,« je pojasnil predsednik uprave Mercatorja.

Do jeseni bo slovenski trgovec odpustil 90 ljudi, odpovedi delovnega ramerja bodo dobili konec julija, so nedavno pojasnili v družbi.

Poleg stabilizacije, okrevanja in novih perspektiv za poslovanje Mercatorja je Balažič izrazil zadovoljstvo tudi spričo izboljšanja makro ekonomskih razmer, ob ponovni rasti bruto družbenega proizvoda in zaupanja potrošnikov že v letu 2014, v Sloveniji in regiji. Ali kot pravi Balažič: »Smo na stabilni barki na morju, ki se je malenkost umirilo, ne smemo pa pozabiti na oblake, ki so na obzorju.«

Balažič: Slovenskega blaga na policah ni manj

Balažič je odgovoril tudi na očitke, da se delež slovenskega blaga na trgovskih policah zmanjšuje. Po njegovih besedah je prodaja slovenskega blaga po prevzemu in tudi v prvem kvartalu letošnjega leta, merjeno glede na enako obdobje lani, ostala enaka, »v nekaterih kategorijah se je celo zvišala, v nekaterih pa je padla zaradi objektivnih razlogov.«

»Lahko rečemo, da so razmere za slovenske dobavitelje ugodne. Mercator je še vedno daleč največji ponudnik slovenskega blaga, hkrati so vodilni slovenski dobavitelji preko nove regionalne platforme, ki jo zdaj skupaj omogočata Mercator in Konzum, povečali izvoz na Hrvaško za od 100 do 140 odstotkov. Na novo je bilo na police na Hrvaško uvrščenih več kot 300 izdelkov slovenskih dobaviteljev,« je poudaril. In kdo so ti vodilni dobavitelji? »To so podjetja iz žitne industrije, konditorstva, Celjske mesnine, Panvita,« je našteval.

V Mercatorju se pripravljajo tudi na proces odprodaje poslovno nepotrebnega premoženja, kjer je trenutno najdlje prodaja Pekarne Grosuplje, novega kupca iščejo tudi za M-Tehniko, Modiano in Mercator Embo. Mercator testira tudi teren za monetizacijo svojih nepremičnin kot enega od načinov, ki se ga podjetja poslužujejo za razdolževanje.

»Če razmere ne bodo ugodne za monetizacijo, bomo proces končali, v nasprotnem primeru pa se bomo razdolžili,« pravi Balažič. Mercator se je z bankami dogovoril za sedemletni reprogram, »zdaj redno odplačujemo obresti, kot smo se dogovorili z bankami«, še pravi prvi mož Mercatorja.