Bernard Arnault

Profil: Milijarder, ki želi kupiti francoski časopis Le Parisien za 50 milijonov evrov

Objavljeno
29. maj 2015 19.06
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Bernard Jean Étienne Arnault, drugi najbogatejši Francoz in vodja poslovne skupine LVMH, znane po uglednih blagovnih znamkah luskuznih izdelkov, se je po opravljenem študiju na francoski École Polytechnique na začetku sedemdesetih let prejšnjega stoletja zaposlil v očetovem gradbenem podjetju Ferret-Savinel.

Očeta je kmalu prepričal, da se je podjetje preusmerilo v turizem. Čez nekaj let je Arnault postal izvršni direktor, v osemdesetih pa pridobil dovolj velik lastniški delež v poslovni skupini LVMH, da so ga leta 1989 izbrali za izvršnega direktorja in predsednika uprave te skupine, znane po uglednih blagovnih znamkah luksuznih izdelkov.

Skupina LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) je nastala leta 1987 z združitvijo modne hiše Louis Vuitton in družbe Moët Hennessy, proizvajalke šampanjca in konjaka. Pod Arnaultovim vodstvom se je LVMH razvila v eno največjih svetovnih skupin, ki se ukvarja s prodajo luksuznih izdelkov. Med drugim je lastnica blagovnih znamk parfumov in kozmetike, denimo Christian Dior in Guerlain, modnih hiš Louis Vitton, Céline in Berluti ter uglednih blagovnih znamk pijač Dom Pérignon, Moët & Chandon in Hennessy.

Arnaulta pa zanimajo tudi mediji, med drugim je leta 2007 skupina LVMH kupila francoski finančni dnevnik Les Échos za 240 milijonov evrov. Po podatkih revije Forbes je Bernard Arnault s 36 milijardami evrov vrednim premoženjem drugi najbogatejši Francoz in 13. najbogatejši človek na svetu.

Prejšnji teden je Arnault sporočil, da se poslovna skupina LVMH pogaja z medijsko hišo EPA (Éditions Philippe Amaury) o nakupu francoskega dnevnega časopisa Le Parisien. Lani so v Franciji prodali več kakor 385.000 izvodov časopisa Le Parisien in njegove nacionalne izdaje Aujourd'hui en France vsak dan, vendar se je njuna naklada zmanjšala za 8,3 odstotka v primerjavi z letom pred tem. Francoski časopisi imajo tako kakor drugi uveljavljeni časopisi po svetu težave zaradi vse nižjih prihodkov. Po pisanju časopisa Le Figaro je skupina LVMH za nakup časopisov Le Parisien in Aujourd'hui en France menda ponudila 50 milijonov evrov. Novi lastniki za zdaj zatrjujejo, da po prevzemu ne nameravajo odpuščati zaposlenih, poleg tega tudi ne bodo zahtevali združevanja uredništev časopisov Le Parisien in Les Échos, ki je že v lasti skupine LVMH. Prevzem morajo potrditi še pristojni organi za varstvo konkurence, končan pa naj bi bil do oktobra letos.