Bi Cimos res lahko prodali še letos?

Za Cimos bi bilo najbolje, če bi čim prej dobil strateškega lastnika. Od kod na čelo Cimosa prihaja Gerd Rosendahl?

Objavljeno
19. maj 2015 18.25
Posodobljeno
20. maj 2015 08.00
tlo cimos
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Koprski Cimos bi morali prodati še letos, če bi hoteli ohraniti čim več starih kupcev in poslovnih partnerjev. To je novost v Cimosu, saj naj bi eden od starih kupcev (ne največjih, vendar vseeno pomembnih) že poiskal nadomestnega dobavitelja. Neuradno pa naj bi tudi BMW zahteval, da Cimos dobi strateškega lastnika, če hočejo sklepati nove pogodbe z nemškim avtomobilskim koncernom.

Pred dobrim mesecem je Cimos objavil novico, da so lastniki izbrali družbo Ernst & Young za svetovanje v postopku prodaje koprskega avtomobilskega velikana. Tedaj je bilo predvideno, da se bo Ernst & Young tri mesece ukvarjal z analizo skupine Cimos in da bodo koprsko podjetje prodajali do konca leta 2016. Nove razmere in reakcije kupcev Cimosovih izdelkov pa so pomembno obrnile položaj: zdaj se s prodajo Cimosa bolj mudi: svetovalci morajo v dveh mesecih pripraviti analizo (torej do začetka junija), potem pa tudi pospešeno iskati novega lastnika. Pojavili so se celo namigi, da bi Cimos prodali v več delih, če bi se to izkazalo hitreje unovčljivo.

Uprava družbe pojasnjuje, da je za poslovanje Cimosa bolje, če prej dokonča proces lastninjenja. Ni pa postavljenih nobenih ultimatov. Na DUTB so za Finance odgovorili, da priprave na prodajo potekajo »intenzivno in v skladu z dogovorjenim časovnim načrtom«.

Domišljijo glede prodaje Cimosa je v zadnjih tednih najbolj vzburil podatek, da bo vodenje uprave skupine najkasneje 1. septembra prevzel nemški državljan Gerd Rosendahl, to je diplomirani inženir strojništva z več kot 20 letnimi izkušnjami v avtomobilski industriji. Zasedal je vodilne položaje v različnih podjetjih iz te panoge, med drugim je bil tudi glavni izvršni direktor korporacije ISE Group, ki je pod njegovo taktirko zrasla v globalnega avtomobilskega dobavitelja. Nov izziv je nato našel v svetovno znanem avtomobilskem dobavitelju DURA Automotive Systems, ameriški korporaciji z obrati po vsem svetu, za katero je delal dve leti na sedežu podjetja v ZDA. Toda zdaj ga v tem podjetju že štiri leta ni več. Zato so v Cimosu tudi močno podvomili v informacije, ki so prišle včeraj v javnost, da naj bi se za nakup Cimosa resno zanimala ameriška družba Dura Automotive Systems. Res se Dura ukvarja z nekaterimi avtomobilskimi sklopi, ki jih proizvaja tudi Cimos. Toda v Cimosu trdijo, da predstavnikov tega podjetja še ni bilo v Kopru in da še niso izrazili takšnega ali podobnega interesa, zato ne verjamejo, da bi bilo lahko med resnimi kandidati za vstop lastništvo.

V Cimosu so tudi zanikali, da bi BMW odpovedoval naročila. Konkretnejši pogovori o novih naročilih se bodo začeli kmalu po pravnomočnosti veljavnosti sklepa o zaključku prisilne poravnave, torej konec tega meseca. V Cimosu poudarjajo, da so prve tri mesece letos (po daljšem času) spet poslovali pozitivno in da morajo tudi sicer letos poslovati pozitivno, zato verjamejo, da bodo dosegli zastavljen poslovni načrt, ki predvideva 339 milijonov evrov prihodkov.