Destinacije poletov poslovna skrivnost

VLM Airlines je za bližnjo prihodnost napovedal povezave med mariborskim letališčem, evropskimi in kitajskimi mesti.

Objavljeno
11. maj 2017 14.24
Aleš Stergar
Aleš Stergar
Ljubljana - Slovenske letalske oblasti (Javna agencija za civilno letalstvo - JACL oziroma Civil aviation authority - CAA) so letalskemu prevozniku VLM Airlines izdale dva dokumenta, dovoljenje AOC in operativno licenco (OL), ki jih letalski prevoznik potrebuje za opravljanje letalskega prometa.

Letalski prevoznik VLM Airlines je sicer za bližnjo prihodnost napovedal letalske povezave med mariborskim letališčem, osmimi evropskimi in tremi kitajskimi mesti. Yves Panneels, odgovoren za stike z javnostjo v VLM Airlines, je za Delo povedal, da začetka poletov niti destinacij za zdaj še noče napovedati, saj je to še poslovna skrivnost.

Stroški licenc

Sicer pa pridobitev AOC in OL, za izdajo katerih je prevoznik zaprosil v začetku lanskega decembra, še ni dovolj za začetek letenja. JACL je dokumenta izdal razmeroma hitro, v dobrih petih mesecih, medtem ko je povprečje šest do devet mesecev. AOC velja za letala tipa fokker 50, ne pa za airbuse, ki naj bi leteli na Kitajsko. Za te bo potrebna dovoljenja - tako kot sama letala - še treba pridobiti. Fokkerji bodo predvidoma še naprej registrirani pod oznako VLN v Belgiji.

Pridobitev licence AOC je dejansko več ali manj birokratski opravek, kjer se točno ve, kakšne so zahteve. Strošek okrog 50.000 evrov v letalstvu niti ni velik, posebej če ga primerjamo s stroškom povsem povprečnega regionalnega leta, ki je nekaj deset tisoč evrov. Poleg realnega poslovnega plana pa potrebuje vsak letalski prevoznik tudi usposobljeno osebje (pilote in stevardese) s potrebnimi licencami. Yves Panneels na tem področju ne pričakuje težav, ustrezne razpise pa bodo objavili v kratkem.

Kdo je VLM Airlines

VLM Airlines ima šest 50-sedežnih turbopropelerskih fokkerjev 50, ki so od lanske jeseni parkirani na letališču v belgijskem Antwerpnu. Letala imajo belgijske oznake, stara so okrog dve desetletji, Yves Panneels pa pojasnjuje, da jih mehaniki redno vzdržujejo in enkrat na teden zaženejo. Nenazadnje je konec marca eno teh letal v postopku pridobivanja licence AOC na tehničnem letu priletelo iz Antwerpna v Maribor in se v Belgijo tudi vrnilo.

Družba VLM Airlines, letalski prevozi, je bila v register vpisana 29. novembra 2016, osnovni kapital je znašal 25.000 evrov. Predsednik (nadzornega) upravnega odbora te družbe je Gillian Yuen Yuen Yeung iz Hongkonga, od tam je tudi član uprave in nadzornega organa Siu Yin Pang, član upravnega odbora pa je Harm Jan Prins iz Amsterdama. Stoodstotni lastnik VLM Airlines je SHS Antwerp Aviation, 100-odstotni lastnik le-tega pa je matična nizozemska družba SHS Aviation. Ta je tudi stoodstotna lastnica slovenske (mariborske) družbe z omejeno odgovornostjo SHS Aviation, zračni promet, direktorja pa sta zgoraj navedena poslovneža iz Hongkonga. Mariborski SHS Aviation pa je stoodstotni lastnik družbe Aerodrom Maribor, d. o. o.

Matična družba SHS Aviation je v 60-odstotni lasti nizozemskih in 40-odstotni lasti kanadskih naložbenikov; v družbi opozarjajo, da azijski priimki in hongkonški naslovi naložbenikov ne smejo zavesti. So namreč kanadski in nizozemski državljani. Večinsko evropskolastništvo pa je itak pogoj za pridobitev evropskega AOC.

SHS Aviation je 22. junija lani bankrotiranega flamskega prevoznika VLM Airlines kupil lansko jesen. VLM (Vlaamse Luchttransport Maatschappij) je bila flamska letalska družba; ustanovljena je bila leta 1992. Pred stečajem so leteli na regionalnih linijah po zahodni Evropi. Plani in naročila za letala Suhoj Superjet 100s, ki naj bi zamenjala fokkerje, so bila odpovedana že pred stečajem. Ob nakupu je SHS Aviation objavil, da bo 60 zaposlitev - od 160 pred stečajem - vsaj za eno leto ohranjenih; lanskega novembra je bilo dejansko zaposlenih le še 15.