Država prodaja delnice Adrie Airways

AUKN je objavila razpis za prodajo tričetrtinskega deleža Adrie Airways.

Objavljeno
01. avgust 2012 11.22
Posodobljeno
01. avgust 2012 11.22
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Večinski lastniki Adrie Airways so danes objavili mednarodni poziv za javno zbiranje ponudb za 74,87-odstotni delež v tukajšnjem letalskem prevozniku. Iskanje strateškega partnerja je bilo že lani jeseni ob državno-bančni dokapitalizaciji napovedano kot naslednja stopnja sanacije družbe.

Poziv za zbiranje ponudb je objavila Agencija za upravljanje kapitalskih naložb (AUKN), nezavezujoče ponudbe – to seveda pomeni, da se lahko prodajalci in tudi kupci kadarkoli umaknejo – pa bo do 10. septembra zbirala za letalski sektor specializirana družba za investicijsko bančništvo Barons Financial Services, s katero je AA marca letos podpisal svetovalno pogodbo.

Adrio Airways je 30. septembra lani z 49,5 milijona evrov dokapitalizirala država, s pol milijona dosedanji 83-odstotni lastnik PDP in z 19,7 milijona evrov slovenske poslovne banke (NLB, UniCredit, Hypo Alpe-Adria-Bank in Abanka Vipa). Adria je imela tako lani jeseni namesto dotedanjih 36 milijonov evrov negativnega kapitala okrog 34 milijonov evrov pozitivnega kapitala.

Adria Airways je lani ustvarila načrtovanih 12 milijonov evrov izgube, v letošnjem prvem četrtletju prav tako načrtovanih osem milijonov. O poletni sezoni še ne govorijo, če pa bo po načrtu, ki tudi za letos še predvideva izgubo, potem bodo številke ugodnejše.

Razmere na svetovnem letalskem trgu so za iskanje strateškega partnerja za tako majhno družbo, kot je Adria Airways, neugodne. AA je sicer član največjega svetovnega letalskega združenja Star Alliance, vendar to ne pomeni prav veliko: kljub članstvu v tem združenju in kljub iskanju strateškega partnerja je šel letos v stečaj barcelonski Spanair, nekaj dni pozneje pa še madžarski Malev, ki je bil član združbe One World.

Kot »naravni« strateški partner se ponavadi omenja nemška Lufthansa, ki je zadnja leta tudi največ kupovala (Swiss, Austrian, Brussels) in tudi prodajala (pred meseci BMI – British Midland), a v primeru Adrie je ostalo vse sodelovanje izključno na poslovni ravni, ne pa na kapitalski. Takšno je tudi povezovanje (izgubarskih) letalskih družb z območja nekdanje Jugoslavije in takšni so bili tudi načrti pri sodelovanju z Air Indio.

Kot možni strateški partnerji se pogosto omenjajo Arabci in Turkish Airlines, družbe, ki so med najhitreje rastočimi v letalski industriji. Pri tem je treba opozoriti, da je arabski kapital zelo občutljiv na prezgodnje omembe, v zvezi s turškim prevoznikom, članom Star Alliance, pa je dobro opozoriti, da se je pred dvema mesecema odločil, da po petmesečnih pogovorih in natančnih pregledih ne bo prevzel poljskega Lota. Med vzroki so navedli, da imajo evropske letalske družbe v neevropski lasti in z neevropskim poslovodstvom preveč administrativnih omejitev.