Elektromobilnost ponuja veliko izzivov

Samozadostnost oziroma samopreskrba z električno energijo iz obnovljivih virov energije postaja vse pomembnejša.

Objavljeno
19. maj 2017 17.35
C. P.
C. P.

Evropa si prizadeva za zmanjšanje odvisnosti prometa od nafte, ublažitev njegovega vpliva na okolje in s tem uresničevanje strategije za mobilnost z nizkimi emisijami. Zato je treba pospešiti gradnjo infrastrukture, vključno s polnilnimi postajami za električna vozila ter vozila na zemeljski plin in vodik.

V Sloveniji zelo uspešno gradimo omrežje polnilnih postaj za električna vozila, čeprav jih je le malo manj kot 500. Slabo tretjino teh imajo podjetja za izposojo in souporabo, kot sta Avantcar in Avant2Go. Razvitost omrežja polnilnic je torej glede na število električnih avtomobilov več kot ustrezna. Slabše je s polnilnimi postajami za zemeljski plin, za polnjenje z vodikom pa je v Sloveniji le ena postaja.

Ljubljana je v pripravah na zeleno prestolnico Evrope naredila velik korak v električni mobilnosti. Spremembe nastajajo tudi v Mariboru, kjer s svojimi projekti, predvsem električnimi kolesi, sodeluje podjetje Oven Elektro Maribor, ki je na Lentu v Mariboru odprlo prvo kolesarsko »sharing« točko, na kateri si je mogoče izposoditi zgolj električna kolesa. V kratkem bodo postavili še dve taki točki. Eno v Drava Centru na nasprotni, desni strani Drave, drugo pa v enem od primestnih mariborskih turističnih objektov. Osnovna dejavnost podjetja je torej proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov energije.

Širijo koncept urbane mobilnosti

»V našem podjetju se zavedamo posledic intenzivne uporabe fosilnih goriv, zato s svojimi aktivnostmi širimo koncept urbane mobilnosti, ki temelji na zeleni energiji, zmanjševanju ogljičnega odtisa in emisij trdih delcev v prometu. V Klubu Oven ozaveščamo ljudi o pomembnosti obnovljivih virov energije, učinkoviti rabi energije in s tem skrbi za okolje,« pravi direktor podjetja Oven Elektro Maribor Miroslav Prešern.

Intenzivno iščejo poslovne partnerje (občine, turistične organizacije in druge subjekte), ki bi bili zainteresirani za poslovno sodelovanje. Ker niso omrežno podjetje za distribucijo električne energije, ne bodo vlagali v polnilna mesta in drugo infrastrukturo, ampak samo neposredno v električna prevozna sredstva, in sicer v obliki skupnih poslovnih modelov.

Miroslav Prešern Foto: Oven

»V bližnji prihodnosti bomo električno mobilnost po eni strani ponujali v spletni trgovini kot produkte, to so zdaj e-kolesa in e-deske, po drugi strani pa kot poslovni model sodelovanja z drugimi gospodarskimi subjekti in organizacijami, v obliki sharinga,« pojasnjuje Prešern.

Poudarek na samopreskrbi po sistemu neto merjenja

V kratkem bodo na strehi Drava centra na Limbuškem nabrežju postavili mikro sončno elektrarno, proizvedene električne energije pa ne nameravajo zgolj oddajati v omrežje, ampak jo bodo izkoriščali za polnjenje električnih koles. Samozadostnost oziroma samopreskrba po sistemu neto merjenja (»net-meteringa«), to je proizvodnja električne energije predvsem za lastne potrebe, je po njihovem mnenju vse pomembnejša.

»V našem podjetju bomo pospešeno ponujali storitve gradnje mikro sončnih elektrarn po sistemu neto merjenja in produktov v e-trgovini s področja električne mobilnosti. To bomo počeli po treh komunikacijskih kanalih, in sicer v okviru naših rednih klubskih mesečnih dogodkov Kluba Oven v živo prek »live streama«, družbenih omrežij in s ciljno prodajo po elektronski pošti v sistemu od vrat do vrat v Sloveniji in nato tudi drugje po regiji,« pojasnjuje direktor podjetja Oven Miroslav Prešern.

Glede električne mobilnosti in uporabe električnih koles iščejo partnerje za poslovno sodelovanje pri širitvi takšnih pilotnih projektov po Sloveniji in širše v regiji. Na področju neto merjenja končujejo prvi projekt, v prihodnje pa bodo ponujali povsem neodvisne samopreskrbne sisteme, ki so zelo pomembni za samozadostno preskrbo z električno energijo in ključni za rešitev številnih ekoloških izzivov.