Ljubljana - Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je v vlogi organa upravljanja za evropske strukturne sklade in kohezijski sklad izdalo odločbo o dodelitvi 15,7 milijona evrov za projekt poglobitve vplovnega kanala v koprskem tovornem pristanišču.
Projekt je del 1,57 milijarde evrov vrednega operativnega programa razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2007–2013 in bo sofinanciran iz kohezijskega sklada v višini 13,3 milijona evrov. Osrednji namen projekta, ki se bo končal predvidoma konec aprila 2015, je poglobitev vplovnega kanala v bazenu 1 koprskega tovornega pristanišča s sedanjih 11,4 metra na 15 metrov. Z uresničitvijo projekta bo omogočeno vplutje ladjam z večjim ugrezom, povečala se bo varnost plovbe ter izboljšali konkurenčnost in prepoznavnost pristanišča.
Koprsko tovorno pristanišče predstavlja evropska južna vrata za mednarodne trgovinske pomorske poti. S svojo lego v osrčju Evrope in s povezovanjem trgovskih središč v srednji in vzhodni Evropi z deželami Sredozemlja pa je eno najpomembnejših logistično-distribucijskih središč. Kot osrednja stična točka med pomorskimi avtocestami jadransko–jonskega in transportnimi potmi intermodalnega V. koridorja v okviru omrežja TEN–T ima za države osrednjega dela EU pomembno vlogo. Po navedbah EIB spada med prednostna morska pristanišča v okviru vseevropskega prometnega omrežja (TEN) in je povezano s šestim prednostnim projektom TEN, železniško osjo Lyon–Trst–Divača/Koper–Ljubljana–Budimpešta–ukrajinska meja.
Za varno plovbo je zelo pomembno, da je globina plovnih kanalov, po katerih plujejo večje sodobne tovorne in potniške ladje, ki imajo ugrez celo od 17 do 18 metrov, dovolj globoka. Zaradi akumulacijskih nanosov manjših vodotokov, bibavice in seveda množičnega pomorskega prometa je treba globine plovnih kanalov nenehno nadzorovati, da se ne bi preveč zapolnili z muljem in peskom.
Sedanja globina vplovnega kanala preprečuje neoviran pristanek večjih kontejnerskih ladij (zdaj pristajajo ladje z nosilnostjo do 7000 TEU), zato je koprsko tovorno pristanišče slabo izkoriščeno. Poglobitev vplovnega kanala bo omogočila vplutje ladjam z večjim ugrezom in prispevala k rasti in razvoju pristaniške dejavnosti.