Ford stavi na terence in elektriko

Presečišče: preoblikuje se podjetje, ki je ustvarilo tradicionalni avtomobil.

Objavljeno
06. oktober 2017 17.27
Andrej Kotar
Andrej Kotar

Drugi največji ameriški proizvajalec avtomobilov se namerava preusmeriti od proizvodnje tradicionalnih avtomobilov k izdelavi terenskih vozil in lažjih tovornjakov, poleg tega bo okrepil razvoj električnih vozil in novih tehnoloških rešitev.

Avtomobilsko družbo Ford Motor Company je leta 1903 ustanovil Henry Ford v Detroitu v ameriški zvezni državi Michigan. Družba se je zelo hitro razvila v eno najuspešnejših ameriških proizvajalk avtomobilov, ker je pri izdelavi vozil uporabljala tekoči trak, poleg tega je uvedla številne druge novosti v avtomobilski industriji.

Družba Ford je razmeroma dobro poslovala vse 20. stoletje, novo stoletje pa se je za Ford začelo zelo slabo in družba se je bila leta 2006 prisiljena sprijazniti z največjo letno izgubo v svoji zgodovini. Vodstvo je zaradi težav, v katerih se je znašla družba, predvidevalo, da Ford ne bo posloval z dobičkom vsaj še nekaj let, vendar je nato družba presenetila in že v drugem četrtletju leta 2007 ustvarila 750 milijonov dolarjev dobička. Lani je družba Ford ustvarila 151,8 milijarde dolarjev prihodkov in imela 4,5 milijarde dolarjev dobička, zaposlovala je več kakor 200.000 ljudi.

Ford velja za drugega največjega ameriškega proizvajalca avtomobilov (za družbo General Motors) in enega največjih na svetu. Letos spomladi je tedanjega izvršnega direktorja Marka Fieldsa na njegovem položaju nadomestil Jim Hackett, ker so Fieldsu nekateri že nekaj časa očitali, da premalo naredi za to, da bi preprečil padanje vrednosti Fordovih delnic, poleg tega je Ford v zadnjih letih manj vlagal v razvoj terenskih vozil, po katerih se je povpraševanje v ZDA povečevalo.

Vodstvo Forda je prejšnji teden sporočilo, kakšne cilje namerava družba pod vodstvom novega izvršnega direktorja uresničiti v bližnji prihodnosti. Vodstvo napoveduje, da se bo Ford preusmeril od proizvodnje tradicionalnih avtomobilov k izdelavi terenskih vozil in lažjih tovornjakov, po katerih se že nekaj časa povečuje povpraševanje na ameriškem trgu, hkrati bo Ford veliko vlagal v razvoj električnih vozil in novih tehnoloških rešitev.

Poleg tega pri Fordu veliko pričakujejo od kitajskega trga, saj so do zdaj na tem trgu zaostajali za nekaterimi svojimi tekmeci, in ravno zato so pred mesecem dni za vodjo Fordove podružnice na Kitajskem imenovali izkušenega kitajskega poslovneža in dobrega poznavalca kitajskega avtomobilskega trga Jasona Luoja. V družbi še napovedujejo, da bodo dodano avtomatizirali in poenostavili proces izdelave vozil ter tudi tako poskušali dodatno znižati stroške poslovanja za 14 milijard dolarjev.