Gorenje uživa v Evropi velik ugled

Klemen Prešeren, v Gorenju odgovoren za prodajo v Z Evropi:  Že pred sejmom IFA smo ugotavljali, da bomo tu letos močno presegli prihodke iz leta 2010.

Objavljeno
10. september 2014 20.30
Piano Brane
Piano Brane
Berlin – Gorenje je na najpomembnejšem svetovnem sejmu aparatov za dom lani sklenilo petino več prodajnih pogodb kot leto prej. Tudi letos na sejmu, ki se je končal včeraj, pričakujejo povečanje naročil. Pogovarjali smo se s Klemnom Prešernom, ki je v Gorenju odgovoren za prodajo v zahodni Evropi.

Prešeren je dober poznavalec evropskih in zlasti najpomembnejšega, nemškega trga, saj je bil pred tem direktor Gorenja Nemčija s sedežem v Münchnu. »Gorenje ima v Nemčiji po 43 letih navzočnosti zelo dober položaj. Že pred sejmom IFA smo ugotavljali, da bomo tu letos močno presegli prihodke iz leta 2010,« pravi. Nemški trg ostaja pomemben za vse evropske proizvajalce aparatov za dom, tudi povprečna rast prodaje Gorenja v Nemčiji je bila v zadnjih petih letih dvomestna. Gorenje je hkrati do pred kratkim ohranjalo tudi največji tržni delež med nenemškimi proizvajalci, kar pa se spreminja.

Turki so močan tekmec

»Bitka se je zelo zaostrila. Konkurenca z Daljnega vzhoda in tista iz bližine Evropi je prepoznala Nemčijo kot zelo stabilen trg znotraj Evrope in je vse moči usmerila na ta trg. A v posameznih produktnih kategorijah, kot so kuhalni aparati in hladilni aparati, bomo to mesto ohranili. V nekaterih segmentih nam je konkurenca ta primat vzela,« razlaga Prešeren. Pritrdi, da gre za Turčijo, ki ima v Nemčiji močno diasporo in cenovno prednost zaradi močne devalvacije turške lire.

»To je pač negativen učinek vstopa Slovenije v evroobmočje. Evro je zadnje desetletje močna valuta in to je izvoz v Evropo olajšalo vsem, ki niso v evroobmočju. Obenem so naša kakovost, inovativnost in uspešnost postali izziv za proizvajalce elektronske opreme, da so se podali na trg aparatov za dom. Bitka je težka, a v Nemčiji je dovolj prostora za vse,« opisuje razmere.

Gorenje ima zelo dober položaj pri hladilnikih in kuhalnikih. Okoli tega so zgradili tudi predstavitev na letošnjem IFA. Predstavljajo se z novo generacijo kuhalnih aparatov, prenovljeno linijo hladilniškega programa ter z barvno paleto aparatov. »Pri slednjem močno vodimo. Gorenje v Nemčiji dosega skoraj polovični tržni delež barvnih aparatov. Tudi ugledni nemški proizvajalci nam sledijo in začenjajo kazati široko paleto barvnih aparatov. Trg barvnih aparatov je štiri leta rasel za 25 odstotkov na leto. A Gorenje je bilo prvo in z velikim naskokom ostajamo prvi. Z barvnimi hladilniki imamo kar dvotretjinski tržni delež.«

Drugi evropski trgi z nemškim niso primerljivi ne po obsegu prodaje ne po razvojni dinamiki. Prešeren razlaga, da so nenemški trgi v Evropi po nastopu globalne krize doživel izjemno velik padec. V Nemčiji ga ni bilo. Tu je trg zadnjih deset let brez prekinitve rasel za tri do štiri odstotke.

»Tudi obeti za domačo potrošnjo v Nemčiji so dobri. Več težav bo imela Nemčija z izvozom zaradi močnega evra, ruske krize in stroškov delovne sile, saj so plače v zadnjih letih izjemno narasle. A to vsaj še nekaj časa ne bo vplivalo na njihovo domačo potrošnjo. Nemški potrošnik je edini v Evropi, ki optimistično zre v prihodnost glede zaposlenosti, dohodkov in svoje potrošnje. Zato je nemški trg spodbuden tudi za proizvajalce. Kupci zahtevajo inovacije in energetsko varčnost, kar je videti tudi na sejmu IFA, kjer je vse več energetsko skrajno učinkovitih aparatov. Vse to v preostalo Evropo prihaja z zamikom štiri do pet let. Evropa uvaja energetske nalepke, za začetek za sesalnike in štedilnike, te zahteve pa se bodo nadaljevale in zaostrovale.«

»Štedilniki so bili naš prvi izvoz v Nemčijo. Gorenje je še vedno najbolj uspešno prav v tem segmentu. Razvoj, ki smo ga letos tukaj pokazali, je izjemen. Nova generacija pečic se je aprila začela z Asko, nadaljeval junija z Gorenjevo blagovno znamko Gorenje Plus. Asko orje ledino, osvešča v premijskem razredu, kjer veljajo visoke zahteve, te pa se nadaljujejo v Gorenjevih izdelkih v drugih cenovnih razredih, kjer nagovarjamo širše skupine kupcev,« pripoveduje Prešeren.

Predsednik Gorenjeve uprave Franjo Bobinac je na IFA dejal, da za Asko v skupini postavljajo ločeno organizacijo, Prešeren pa dodaja, da tudi zato, ker je način nagovarjanja kupcev drugačen. »V prodajo zaenkrat še prihaja do prekrivanja tam, kjer Gorenje že ima vzpostavljene poti. Nesmiselno bi bilo postavljati neko novo organiziranost. Asko širimo v svet, kjer so perspektive še boljše kot na evropskih trgih. Smo pa ekskluzivnega distributerja za Asko in ločeno od Gorenja že dobili v Franciji,« pravi Prešeren.

Gorenje ima v Nemčiji z velikimi in znanimi proizvajalci dobre odnose. »Ni veliko skrivanja. Gre za odprto politiko, veliko si pokažemo. V Gorenju se zavedamo, da za sledenje našim inovacijam potrebuje dve do štiri leta razvoja. Kar letos kažemo na IFA, ne morejo narediti v enem letu,« pripoveduje Prešeren.

Gorenje ima kot slovenski proizvajalec v Nemčiji ugled, obenem pa ga štejejo za evropskega proizvajalca in to združuje evropsko industrijo v boju proti neevropski. »Prevladuje solidarnost. Skupaj uvajamo trende in standarde. Ne bom rekel, da se na ta način ščitimo, vendar tako ohranjamo konkurenčno prednost, ki jo ima Evropa ima pred turškimi ali korejskimi proizvajalci. Gre predvsem za energetske kodekse in varnostne standarde,« pravi Prešeren.