Gorenje v Nemčiji številka ena na prodročju barvnih aparatov

»Nemški trg je kakovostno zahteven, tamkjašnjim kupcem pa moraš nekako zlesti pod kožo«

Objavljeno
27. september 2013 20.32
Berlin, 3.-4.9.2010 - Gorenje na sejmu IFA. Foto: Brane Piano
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

V nemških trgovinah z belo tehniko so na voljo tudi hladilniki, štedilniki, pralni stroji in drugi aparati slovenskega prodajalca Gorenje, ki si lasti kar štiri odstotke nemškega trga bele tehnike. Kako se jim posreči obstati in se razvijati na najbolj zahtevnem evropskem trgu?

»Na nemškem trgu smo navzoči že več kot petdeset let, z lastnim podjetjem dobrih štirideset let,« je povedal Klemen Prešeren, ki je prej vodil nemško podružnico, zdaj pa je izvršni direktor svojega podjetja za vso zahodno Evropo.

Dolga tradicija na nemškem trgu je eden od dejavnikov uspeha, pri Gorenju pa so zadovoljni tudi s svojo organizacijo, saj v Nemčiji zaposlujejo blizu sedemdeset pretežno nemških sodelavcev. »Pomembno je, da z Nemci vzpostaviš sodelovanje, da jim nekako zlezeš pod kožo, da se znaš z njimi pogoditi in marsikdaj tudi prilagoditi. Večina industrijskih in tehnoloških ter tudi poslovnih standardov prihaja iz Nemčije in za nas je zelo pomembno, da jih osvojimo. To je ena ključnih zadev.«

Nalogo si je treba izbojevati vsako leto posebej, celo vsak dan, saj za visoko razviti nemški trg poleg domačih tehnoloških velikanov tekmujejo tudi vsi drugi svetovni proizvajalci, ki nekaj pomenijo. »Naša naloga je, da naš razvoj uspešno prenesemo na nemški trg,« je povedal Prešeren. »Nemški trg je izjemno zahteven po konkurenčnosti in po inovacijah, država ima zelo močno tradicijo. Vodilni tekmeci prihajajo iz Nemčije in temu primerne so tudi zahteve kupcev.« Gorenje je pri tem uspešno, v Nemčiji ustvari več kot sto milijonov evrov prihodkov. »Vsako leto beležimo tudi ambiciozno rast,« poudarja sogovornik.

Da tudi tekmeci ne mirujejo, je bilo mogoče videti na nedavnem sejmu bele tehnike na berlinskem sejmišču. Vsa vidnejša imena svetovne bele tehnike agresivno nastopao na nemškem trgu in poskušajo kupce prepričati, da so prav njihovi izdelki najboljši. Tudi Gorenje ima pri tem jasno strategijo prodora, nastopajo z varčnostjo, tehnologijami, barvami in dizajnom. »Razvijamo energetsko varčne aparate,« je prvo komponento razložil Klemen Prešeren. »Varčnost je že sploh znana nemška lastnost, prav tako varovanje okolja, in pri tem je Gorenje vsekakor eno vodilnih podjetij.« Nemčija bi rada svoje energetske potrebe v prihodnosti čim bolj pokrila z obnovljivimi energetskimi viri in čeprav se pri tem še lovi, saj cene elektrike rastejo v nebo, pa je lahko tudi nizka poraba gospodinjskih aparatov eden od načinov za zmanjšanje potrošnje energije. »Že tretjina naših aparatov sodi tudi v energetsko varčno oznako A trojni plus,« je povedal Klemen Prešeren. »Hladilnik je eden večjih stroškov v gospodinjstvih in deluje vse dni v letu. Če danes hladilnik z oznako A trojni plus primerjate s hladilnikom izpred desetih let, današnji potroši manj kot dvajset odstotkov energije, nekateri celo le petnajst odstotkov. Če ste pred desetimi leti vozili avto, ki je na sto kilometrov potrošil deset litrov, vam A trojni plus porabi le poldrugi liter.«

Gorenje nastopa tudi z obliko in barvami svojih gospodinjskih aparatov. »Letos naznanjamo svojo kampanjo »Colour your home«, obarvaj svoj dom, in Gorenje je številka ena pri ponudbi barvnih aparatov,« je povedal sogovornik. »Pri posameznih skupinah proizvodov na segmentu barvnih aparatov je vsak drugi aparat, ki se proda na nemškem trgu, iz Gorenja.« Nemčija je tudi za Gorenje vzorčni trg. »Na največjem evropskem trgu je hitra tudi odzivnost potrošnikov na posamezne prijeme, tu lahko poslovno usmeritev testiramo in preverimo, potem pa s podobnimi prijemi poskušamo prodreti tudi drugje v Evropi.«

Zgodbo »Obarvaj svoj dom« bodo v prihodnjih letih razširili tudi na druge trge, na nemškem pa se mora slovensko podjetje nenehno prilagajati tudi drugi ponudbi tekmecev. »Nemški trg je tudi zelo inovativen in tudi tu smo nastopili z nekaj inovacijami, na primer z avtomatskim kuhanjem.« Najnovejšim Gorenjevim štedilnikom je mogoče nastaviti čas kuhanja za vsako kuhalno ploščo, sistem nadzora vrenja sam prilagodi temperaturo tako, da se hrana ne razkuha, pečice, ki ponujajo slikovne možnosti peke tudi za največje začetnike, si zapomnijo tudi naše lastne recepte. Sodobni hladilniki tedaj, ko jih tako kot med pripravljanjem zajtrka ali po prihodu z dela največ odpiramo, prilagodijo temperaturo, uravnavajo tudi temperaturo v različnih delih in tako naprej.

Nastopanje z varčnostjo, tehnologijami, barvami in dizajnom nameravajo pri Gorenju tudi nadaljevati. »Uspešno zgodbo, ki jo imamo že dobro polovico stoletja, bomo gradili še naprej z razvijanjem proizvodov in organizacije,« je povedal izvršni direktor Gorenja za zahodno Evropo Klemen Prešeren.