H & M ima težave z modnostjo svoje ponudbe

Presečišče: vlagatelje skrbi, da je znamka vse manj zanimiva za kupce.

Objavljeno
23. februar 2018 15.34
AUSTRIA-BUSINESS/
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Švedska veriga trgovin z modnimi oblačili sicer dobro posluje, vendar vse več kritičnih vlagateljev in analitikov opozarja, da se v podjetju preveč posvečajo poslovnim rezultatom in pozabljajo na bistvo svoje dejavnosti – nenehno izpopolnjevati ponudbo privlačnih modnih izdelkov, saj lahko samo ti zagotovijo dolgoročni razvoj podjetja.

Švedsko podjetje H&M je nastalo v šestdesetih letih prejšnjega stoletja, ko se je švedska modna znamka ženskih oblačil Hennes združila s podjetjem Mauritz Widforss, ki je takrat ponujalo lovska in ribiška oblačila ter opremo. Novo podjetje H & M (Hennes & Mauritz) je takrat poleg ženske mode začelo ponujati tudi moške in otroške modne izdelke ter hitro odpiralo nove trgovine v skandinavskih državah in drugod po Evropi.

V osemdesetih in devetdesetih letih je H & M postal znan po tem, da njegove izdelke predstavljajo svetovno znane manekenke, igralke ter druge slavne osebe iz sveta mode in zabave, podjetje je nato začelo sodelovati tudi s svetovno znanimi modnimi oblikovalci. Zdaj ima H & M svoje trgovine na vseh celinah, poleg ženskih, moških in otroških oblačil izdeluje tudi ličila, izdelke za nego telesa in las ter velja za drugega največjega trgovca z oblačili na svetu.

V H & M pravijo, da se podjetje vse bolj posveča tudi spletni prodaji, in napovedujejo, da se bo letošnja internetna prodaja izdelkov predvidoma povečala za četrtino. H & M je imel lani 16,18 milijarde kron dobička (okoli 1,6 milijarde evrov), zaposloval je več kot 120.000 ljudi v trgovinah po vsem svetu.

Kljub spodbudnim podatkom o poslovanju H & M nekateri vlagatelji in analitiki že nekaj časa opozarjajo na pomanjkljivosti poslovanja drugega največjega trgovca z oblačili na svetu. Vrednost delnic se je od leta 2016 znižala za 46 odstotkov in kritični vlagatelji menijo, da se je to zgodilo zato, ker se vodstvo podjetja sicer veliko ukvarja z ustreznim usmerjanjem poslovanja, vendar pri tem pozablja na bistvo svoje dejavnosti – nenehno izpopolnjevati svoje modne izdelke, ki pritegnejo ljubitelje mode po vsem svetu.

Vlagatelji sicer priznavajo, da se tudi vodstvo H & M zaveda, da mora podjetje izboljšati kakovost in cene svojih izdelkov, ki morajo postati privlačnejši za ljubitelje mode, vendar vlagatelji menijo, da bi moralo natančneje pojasniti, kako uresničiti takšne cilje, ne samo načelno sporočati, kaj bi bilo treba storiti. Tudi več analitikov opozarja, da je znamka vse manj zanimiva za kupce, medtem ko največji tekmeci uspešno posodabljajo svojo ponudbo, vse to pa jasno kaže cena delnic, ki že nekaj časa samo pada. Kritični vlagatelji in analitiki zato menijo, da bi moralo vodstvo več storiti za ponudbo modnih izdelkov, saj samo ti lahko dolgoročno zagotovijo uspešno poslovanje in nadaljnji razvoj podjetja.