Javna agencija za civilno letalstvo RS ugotavlja, ali je finančno stanje Adrie Airways dovolj dobro, da ohrani licenco za letenje, so sporočili iz slovenskega letalskega prevoznika. Podrobnosti ne razkrivajo, pravijo pa, da gre za standardni postopek.
Kakšno je tekoče poslovanje, v Adrii Airways ne razkrivajo, nekateri mediji pa poročajo, da naj bi trenutno beležila izgubo. Če bi morala prizemljiti letala, bi to lahko ogrozilo njen obstoj.
Agencija za civilno letalstvo, ki je pristojna za izdajo operativnih licenc, v skladu z evropsko uredbo redno izvaja nadzor nad vsemi letalskimi prevozniki, ki imajo licenco. Gre za standardni postopek, pri katerem lahko agencija kadarkoli oceni finančno uspešnost letalskega prevoznika, ki mu je izdala licenco, so pojasnili v Adrii Airways.
Kot pravijo, tokratni primer preverjanja Adrie Airways ni prvi. V družbi pri postopku sodelujejo, ker še vedno poteka, pa več podrobnosti ne morejo izdati.
Začasna licenca, če obstajajo možnosti za sanacijo
Evropska uredba predvideva, da lahko agencija za civilno letalstvo na podlagi svojih ocen začasno odvzame ali prekliče operativno licenco, če ni več prepričana, da lahko letalski prevoznik v obdobju enega leta izpolni svoje dejanske in morebitne obveznosti.
Agencija lahko do finančne sanacije letalskega prevoznika izda tudi začasno licenco, veljavno do enega leta, vendar le pod pogojem, da varnost ni ogrožena in da obstajajo realne možnosti za zadovoljivo finančno sanacijo.
23. novembra bi morala po prvotnih načrtih potekati skupščina družbe, na kateri bi lastniki odločali o dokapitalizaciji v višini do osem milijonov evrov, vendar so jo na predlog Slovenskega državnega holdinga (SDH) preklicali. Nova naj bi po napovedih družbe potekala kmalu.
Država ne more dokapitalizirati ali pač?
Ideja je bila, da bi prevoznika dokapitaliziral morebiten vlagatelj, če bi se prej z lastniki in upniki Adrie Airways dogovoril o nekaterih vprašanjih, npr. odpisu dolga. Nato se je v medijih pojavila tudi informacija, da bi lahko družbo znova dokapitalizirala država, čeprav naj to zaradi zakonodaje EU in preteklih državnih dokapitalizacij ne bi bilo več možno.
Predsednik uprave SDH Marko Jazbec je v začetku decembra dejal, da je treba družbo ustrezno pripraviti na privatizacijo, pri čemer je zelo pomemben vidik dovoljene ali nedovoljene državne pomoči.
»Praktično dnevno se z morebitnimi zasebnimi vlagatelji usklajujemo o njihovih pogojih vstopa v kapital,« je povedal Jazbec. SDH želi, da bi bila dokapitalizacija s strani države čim manjša, se pa zaveda, da bo dodaten vložek države potreben, če želijo družbo prodati. Menil je, da bo vložek države manjši, kot bi bil strošek stečaja ali likvidacije Adrie.
Država ima v Adrii Airways 69,87-odstotni delež, ki ga upravlja SDH, Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) je lastnica 19,63-odstotnega deleža, SDH pa ima 2,08-odstotni delež. Naprodaj je 91,58-odstotni delež družbe, iz SDH in DUTB pa so v začetku oktobra sporočili, da so prejeli več ponudb za nakup.